۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
پیش بینی ساخت ۱۲۰ واحد مسکونی در شهرک بهشتی همدان
مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان در گفتگو با بازار خبر داد

پیش بینی ساخت ۱۲۰ واحد مسکونی در شهرک بهشتی همدان

همدان - ظفری، مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان از پیش بینی ساخت ۱۲۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در شهرک بهشتی همدان خبر داد.

حسن ظفری در گفتگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه در سطح ملی طرحی در راستای تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد جامعه تحت عنوان اقدام ملی تولید مسکن در دست انجام است، عنوان کرد: بر همین اساس مسئولیت اجرای طرح در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار جمعیت به بنیاد مسکن واگذارشده و مسئولیت شهرهایی که جمعیتی بالای ۱۰۰ هزار نفر هستند نیز بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان‌های کشور است.  

وی اظهار کرد: بر اساس تقسیم‌کار انجام‌شده در سامانه جامع اقدام ملی مسکن که سرور مرکزی آن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد ثبت‌نام از متقاضیان در سطح وزارت خانه و نیز استان به  استان آغاز شد.

لزوم برنامه‌ریزی جامع و کارآمد برای تأمین مسکن افراد واجد شرایط
مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان ادامه داد: بر اساس ثبت نامی که توسط متقاضیان در این سامانه انجام‌گرفته باید یک برنامه‌ریزی جامع و کارآمد برای تأمین مسکن افراد واجد شرایط صورت گیرد.

ظفری یادآور شد: ثبت نامی که در سامانه جامع اقدام ملی مسکن انجام‌گرفته به‌عنوان یک دیتا بیس خوب مطرح است چراکه این روند می‌توان نیاز مردم به تعداد واحد مسکونی در سطح استان همدان و شهرستان‌ها و نیز در سطح کشور را مشخص کرد.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس این نیازسنجی باید در رفع معضل و مشکل مسکن برنامه‌ریزی درازمدتی توسط مسئولین امر صورت گیرد، عنوان کرد: درواقع این از محسنات ثبت‌نام در سامانه مذکور است و اولین گزینه متناسب با این ثبت‌نام آن است که وزارت راه و شهرسازی نسبت به تأمین زمین برای ساخت‌وساز اقدام کند.  

بر اساس زمین‌هایی که اداره کل راه و شهرسازی در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌دهد برنامه‌ریزی برای تولید مسکن در سطح شهرستان‌ها و شهرهای استان همدان انجام می‌گیرد

ظفری بیان کرد: در ادامه اجرای طرح بر اساس زمین‌هایی که اداره کل راه و شهرسازی در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌دهد برنامه‌ریزی برای تولید مسکن در سطح شهرستان‌ها و شهرهای استان همدان انجام می‌گیرد.  

وی بابیان اینکه مسئولیت تولید مسکن در هفت شهرستان استان همدان بر عهده بنیاد مسکن است، اضافه کرد: این موضوع در استان همدان شهرستان‌های اسدآباد، تویسرکان، بهار، نهاوند کبودرآهنگ و نیز بخشی از شهر جورقان از توابع همدان را شامل می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان بابیان اینکه ساخت تعداد ۱۲۰ واحد مسکونی در شهرستان همدان در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن را بنیاد مسکن استان همدان متقبل شده است، گفت: در این خصوص نسبت به تجهیز کارگاه اقدام شده و افراد به سیستم بانکی معرفی‌شده‌اند که به‌محض اینکه پروانه ساختمانی پروژه مذکور تحویل و ارائه شود نسبت به اقدامات اجرایی و ادامه کار، برنامه‌ریزی لازم انجام خواهد شد.

کد خبر: ۶۴٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha