۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
وجود ۱۲۸ هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در روستاهای گلستان
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خبر داد:

وجود ۱۲۸ هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در روستاهای گلستان

گرگان- حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ گلستان دارای ۲۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی است که ۱۲۸ هزار واحد آن غیرمقاوم و ناایمن هستند.

سیدمحمد حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ گلستان دارای ۲۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی است که ۱۲۸ هزار واحد آن غیرمقاوم و نا ایمن هستند.

وی با اشاره به اینکه پس از سرشماری ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی در گلستان مقاوم سازی شده‌اند، افزود: در مجموع از سال ۸۴ تاکنون ۷۵ هزار واحد مسکونی روستایی گلستان با استفاده از اعتبارات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن مقاوم سازی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۲ هزار واحدمسکونی مقاوم سازی شد، ادامه داد: امسال مقاوم سازی حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی در دستور کار بنیاد مسکن استان است.

وی اضافه کرد: تثبیت و ایمن سازی روستاهای در معرض خطر از دیگر اقدامات بنیاد مسکن است و هیچ محدودیت اعتباری در تامین منابع برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی وجود ندارد.

 حسینی با تاکید بر اینکه واحدهای غیرمقاوم باید ظرف پنج سال آینده مقاوم سازی شوند، تصریح کرد: احداث سه هزار واحد مسکونی ویژه محرومان با همکاری کمیته امداد  اردیبهشت ماه امسال در گلستان آغاز شده است.

وی توضیح داد: ۱۰۰ درصد متقاضیان در این حوزه شناسایی شده‌اند و طراحی، نظارت و صدور پروانه ساخت به طور رایگان انجام شده است.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن گلستان طبق زمان‌بندی انجام شده عملیات‌ ساخت این واحدها باید در اردیبهشت سال آینده به پایان برسد اما تلاش داریم تا پایان سالجاری این سه هزار واحد را به بهره‌برداری برسانیم.

کد خبر: ۶۴٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha