۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
 ۵هزار پروژه در مازندران نیمه کاره است/ رشد تغییر کاربری مزارع
رئیس مجمع نمایندگان مازندران:

۵هزار پروژه در مازندران نیمه کاره است/ رشد تغییر کاربری مزارع

ساری- رئیس مجمع نمایندگان مازندران شمار پروژه‌های نیمه کاره در استان را پنج هزار طرح بیان کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، منصورعلی زارعی صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران در مجمع نمایندگان استان با اشاره به وجود بیش از پنج هزار پروژه عمرانی نیمه تمام در استان، سهم مازندران را از اعتبارات ملی برای تکمیل آن ناچیز دانست.

وی با اظهار اینکه برای تکمیل طرح های نیمه کاره در استان ۱۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است، اعتبارات استان را متناسب با روند خدمات دهی ملی ندانست و خواستار تخصیص اعتبارات ملی بیشتری به استان شد.

وی همچنین با اشاره به زیرساخت‌های نامناسب گردشگری دراستان افزود: زیرساخت‌های گردشگری استان به گردشگران کشور اختصاص دارد ولی امکانات موجود برای جمعیت بومی کافی نیست.

کاهش ۱.۲ میلیون هکتاری سطح جنگل های شمال
زارعی همچنین نسبت به کاهش سطح عرصه های جنگلی در شمال کشور هشدار داد و گفت: سطح عرصه های جنگلی در شمال از سه میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار به دو میلیون هکتار کاهش یافته است.

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس بر لزوم اجرای طرح های ضربتی برای احیای عرصه های جنگلی در شمال کشور تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۶۰۰ هزار هکتار از عرصه های جنگلی شمال مخروبه هستند.

وی با عنوان اینکه جنگل های شمال از بکرترین جنگل‌های جهان محسوب می شود، خواستار حفظ و احیای عرصه های جنگلی با مشارکت روستاییان و حنگل نشینان شد.

زارعی همچنین با ابراز نگرانی از روند تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی در استان، دلیل رشد این مسئله را عدم حمایت از باغداران و کشاورزان دانست.

کد خبر: ۶۴٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha