۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
مدیر سابق فیسبوک برای کمک به بحران آب و هوا دست به کار شد!
حمایت بزوس از مقابله با گرمایش جهانی دیگر مدیران را به فکر انداخت؛

مدیر سابق فیسبوک برای کمک به بحران آب و هوا دست به کار شد!

پس از اقدام حمایت گرایانه مرد ثروتمند آمازون در جهت کمک به بحران آب و هوا، مدیر اجرایی اسبق شرکت فیسبوک نیز سازمانی را برای تحت فشار قرار دادن کارمندان آن در جهت مقابله با تغییرات آب و هوایی و تولید بیشتر انرژی های تجدید پذیر راه اندازی کرد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از رویترز، صدها شرکت متعهد شده اند که با اقدامات حمایت گرایانه خود برای مقابله با تولید سوخت های فسیلی و کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای را مطابق با توافق نامه پاریس ۲۰۱۵، که در آن هدف دولت ها جلوگیری از گرم شدن کره زمین به زیر ۲ درجه سانتیگراد است، تلاش کنند.

سرپرست سازمان جدید Climate Voice که مدیریت تلاش های پایدارانه را در فیس بوک و گوگل را بر عهده داشته در همین رابطه اظهار کرد که  بسیاری از شرکت ها از ارائه و دفاع از راه حل های گسترده تر مورد نیاز برای جلوگیری از فاجعه جهانی گرمایش جهانی خودداری کرده اند.

کارمندان شرکتهای فناوری نسبت به فروش خدمات ابری به شرکت Big Oil (شش یا هفت شرکت بزرگ نفتی و گازی با معامله عمومی در جهان  که به عنوان ابرمشاور شناخته می شود.) اعتراض کرده اند، و شرکت ها به نمایندگی از قوانین خاص، نسبت به اعمال نفوذ لابی گری کردند.

سیستم های ابری ابزاری فناناپذیر برای ذخیره سازی اطلاعات هستند که هیچوقت از بین نمی روند. این سیستم برای بازیابی اطلاعات در همه جای کره ی زمین چند نسخه پشتیبان میگیرد و به این شکل شما می توانید اطلاعات خود را در هر زمان و هر مکانی در اختیار داشته باشید

مدیر اسبق فیسبوک همچنین اظهار کرد که وقتی مسئله ای مهم در جوامع مطرح می شود اما تاثیر مستقیم بر ان ها ندارد، اکثر شرکت ها سکوت می کنند و اقدام حمایت گرایانه ای انجام نمی دهند.

 Weather Voice یک تلاش داوطلبانه با هدف جمع آوری بودجه و استخدام کارمندان پس از راه اندازی می باشد.  مدیر فیسبوک بر این باور است که این سازمان به دنبال ساماندهی و تقویت فعالیت های اقلیمی در بین کارمندان فناوری است تا مدیران را در مورد بحران آب و هوا تحت فشار برای مذاکره و انجام اقدامات ضروری بگذارد.

کارگران و کارمندان به ویژه در بزرگترین شرکتهای فناوری، به یک حوزه انتخابیه مهم در بحث تغییر اقلیم و آب و هوا تبدیل شده اند. کارمندان شرکت های بزرگی چون آمازون و مایکروسافت پس از آنکه نگرانی های خود را در رابطه با تغییرات آب و هوایی به صورت عمومی اعلام کردند،  اهداف بلند پروازانه تری را اعلام کردند.

در همین ماه مدیر برنامه فنی گوگل نیز استعفا داد و در نامهای عمومی از فروش فناوری به بخش انرژی که در تولید هرچه بیشتر سوخت های فسیلی تلاش می کنند، از این شرکت انتقاد کرد و این نگرانی ها را ابراز نگرانی های کارگران و کارمندان آمازون و مایکروسافت عنوان کرد.

این مسئله در حالی مطرح است که نمایندگان گوگل هیچ عکس العمل و واکنشی نسبت به این انتقاد نشان ندادند.

کد خبر: ۶٬۴۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha