۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
بودجه ۹۹ معجزه ای را رقم  نمی زند
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی:

بودجه ۹۹ معجزه ای را رقم نمی زند

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به عیوب لایحه بودجه سال ۹۹ گفت: عدم عدالت اجتماعی، عدم شفافیت، بی‌توجهی به اشتغالزایی و مغایرت با برنامه ششم از مشکلات بارز این لایحه است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حمیدرضا حاجی بابایی در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه، ۵ اسفند ‌ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ با بیان اینکه این لایحه از ۴ عیب بزرگ رنج می‌برد، گفت: عدم شفافیت، عدم عدالت اجتماعی در بودجه، نداشتن چهره روشن از اشتغالزایی و مغایرت با اسناد بالادستی برنامه ششم توسعه از مهمترین مشکلات لایحه بودجه سال ۹۹ است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس علاوه بر مالیات و درآمدهای لایحه دولت ۲۷ هزار میلیارد تومان مالیات را افزایش داد و ۴۰ هزار میلیارد تومان نیز از محل صندوق توسعه ملی به سقف بودجه اضافه شد لذا سقف بودجه شفاف نیست و تبصره ۱۴ با ۲۵۰ هزار میلیارد تومان باید در سقف بودجه قرار می‌گرفت.

وی افزود: علاوه بر این محاسبات نشان می‌دهد تبصره ۱۴ باید ۳۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام می‌شد. در ارتباط با حقوق نیز در مجلس ناعادلانه به موضوع پرداخته شده، دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کف حقوق مشخص شده که، دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌شود و افزایش حقوق‌های بالا، رشد می کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: بازنشسته‌ها در کشور گرسنه‌ هستند و ای کاش نظام رتبه‌بندی نیز اجرا نمی‌شد چرا که ۵۰ درصد به عنوان فوقالعاده شغل برای کارکنان در نظر گرفته شده اما قرار نیست به معلمان داده شود. نظام رتبه‌بندی را حذف کنید و همین میزان ۵۰ درصد را به بازنشسته‌ها و معلمان هم اضافه کنید.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همه باید بدانند که با ادغام یارانه و کمک معیشتی به ۷۶ میلیون نفر چه وضعیتی را برای ملت و کشور رقم خواهیم زد. مجلس برای کمک به دولت هم نباید زیر بار این بودجه برود بنابراین بهتر است به سه دوازدهم رأی داده شود و لایحه مجددا در کمیسیون تلفیق بررسی شود.

حاجی بابایی یادآور شد: بودجه پیش‌بینی شده هیچ معجزه‌ای را برای سال آینده رقم نمی زند، مجلس نباید اجازه گرانی بدهد زیرا مردم با وجود وضعیت وخیم رأی داده‌اند اما نمایندگان نباید شرایط نامناسبی را برای آنها رقم بزنند.

کد خبر: ۶٬۴۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha