۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
افزایش ۴۹ درصدی کامیون‌های خروجی از پایانه های مرزی جاده ای کشور
مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری خبر داد

افزایش ۴۹ درصدی کامیون‌های خروجی از پایانه های مرزی جاده ای کشور

هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: تعداد کامیون‌های خروجی از پایانه‌های مرزی کشور در آذرماه سال‌ جاری نسبت به ماه قبل ۴۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، جواد هدایتی مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی این سازمان با اعلام این خبر گفت: در آذرماه سال‌جاری تعداد ۱۵۹ هزار و ۹۹۶ دستگاه کامیون از پایانه های مرزی جاده ای تردد کرده اند که از روند جهشی تردد از مرزهای زمینی کشور حکایت دارد.

وی افزود: از این تعداد حدود ۳۷ هزار دستگاه کامیون اقدام به صادرات کالا، ۱۰ هزار دستگاه کامیون مربوط واردات کالا و ۷۵۰۰ دستگاه کامیون هم اقدام به ترانزیت با حمل مستقیم یا یکسره کرده اند.  

هدایتی خاطرنشان کرد: در آذرماه ۱۳۹۹ مرز بازرگان جایگاه نخست صادرات و واردات را به خود اختصاص داد، مرز جلفا در رتبه دوم واردات و آستارا در رتبه دوم صادرات از طریق حمل یکسره قرار گرفت.

مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی افزود: در این مدت فعال ترین مرز کشور در زمینه ترانزیت کالا پایانه مرزی باشماق کردستان و پس از آن پایانه مرزی دوغارون بوده است، همچنین بیشترین صادرات به‌صورت ترانشیپمنت در مرز پرویزخان صورت پذیرفته است.

هدایتی بیشترین مبادلات و تردد کامیون ها را در پایانه های مرزی کشورهای عراق و افغانستان اعلام کرد و گفت: یکی از اقدامات شاخص رخ داده در آذرماه، افزایش ۴۹ درصدی خروج از پایانه های مرزی و در نتیجه کاهش ۲۰ درصدی تعداد کامیون های متوقف در پس‌کرانه پایانه های مرزی کشور بوده است.

وی ضمن تقدیر از زحمات تمامی دست اندرکاران در حوزه تجارت و حمل ونقل بین المللی کشور اعم از بخش‌های دولتی و خصوصی ذی‌ربط، این افزایش کم نظیر تردد را مرهون همدلی و تلاش دست جمعی برای تحقق اهداف اقتصادی کشور در سال جهش تولید ذکر کرد.

کد خبر: ۶۴٬۶۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha