۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
«LG» اولین نسل مانیتورهای نامرئی را معرفی کرد

«LG» اولین نسل مانیتورهای نامرئی را معرفی کرد

اولین نسل مانیتور های هوشمند نامرئی «ال جی » کاملا شفاف بوده و بر روی شیشه و پنجره‌ها قابل اجرا است. این فناوری که چند منظوره می باشد و از یک نوار ابزار به عنوان هسته سخت افزاری بهره گرفته شده قرار است در رستوران ها و مکان های عمومی استفاده و اطلاعات آن در معرض دید کاربران قرار گیرد.

سیران خانعلی زاده؛ بازار: اگر به فیلم های علمی تخیلی علاقه مند هستید، قطعا مانیتورهای شفاف بزرگ توجه شما را به خود جلب کرده اند. این مانیتورهای تخیلی با یک دکمه در فضای بین زمین و هوا  ظاهر و با یک حرکت دست ناپدید می شوند و اطلاعات زیادی را برای مخاطبین به  نمایش می گذارند. در واقع، طراحی مانیتورهای نامرئی، یک برنامه بلندپروازانه بوده است که توجه بسیاری از کمپانی های بزرگ فناوری را به خود معطوف ساخته است. اما اخبار اخیر حوزه فناوری حاکی از این است که این  مانیتورها دیگر منحصر به فیلم های علمی تخیلی نبوده و به زودی شاهد ظهور آنها در سطح شهرهای مدرن خواهیم بود.

مانیتور LG Display،  بدون هرگونه فریم و فابریک قابل لمس می باشد، کاملا شفاف بوده و عملا فضای فیزیکی اشغال نمی کند، به گونه ای که قابل اجرا بر روی شیشه ها  و پنجره های خودروها خواهد بود

گفتنی است، که به تازگی ایده طراحی و تولید اولین مانیتورهای شفاف ، توسط کمپانی « LG» مطرح شده و قرار است به زوی در نمایشگاه CES ۲۰۲۱ رونمایی شود. ال جی ، مانیتور هوشمند خود را «LG Display » نامیده است و در نظر دارد اولین مدل را در رستوران ها تعبیه کنند و به عنوان یک پلتفرم عمودی  واسطه مابین مشتری و گارسون مورد استفاده قرار دهد. البته لازم به ذکر است، ال جی قصد دارد مانیتور شفاف خود را در تمامی مکان های عمومی اعم از فروشگاه ها، مراکز آموزشی، بیمارستان ها، ایستگاه های قطار و غیره نیز نصب کند.

مانیتور LG Display، بدون هرگونه فریم و فابریک قابل لمس می باشد، کاملا شفاف بوده و عملا فضای فیزیکی اشغال نمی کند، به گونه ای که قابل اجرا بر روی شیشه ها  و پنجره های خودروها خواهد بود. این شرکت می گوید: پلتفرم هوشمند LG Display دارای قابلیت نمایش انواع اطلاعات همانند منوی رستوران ها، زمانبندی حرکت قطارها و هواپیماها، نمایش لیست آیتم های موجود در یک فروشگاه، بولتن اعلانات و پلتفرم هوشمند آموزشی خواهد بود.

ال جی اعلام کرد که در این مانیتور از فناوری «Mini LED» استفاده خواهد کرد،  «Mini LED» یک فناوری جدید است که از چراغ های کوچک LED استفاده می کند که امکان کنترل بهتر روشنایی را فراهم می کند. این باعث می شود که برخلاف فناوری LED سنتی، سطح کنتراست بهتر و جلوه های هاله با شدت کمتری روی صفحه وجود داشته باشد

ال جی تصریح کرد: مانیتور فوق چندمنظوره بوده، و قادر است به صورت همزمان چندین برنامه را به نمایش بگذارد، به عنوان مثال، مانیتور نصب شده در رستوران ها امکان نمایش لیست غذاها، پخش موسیقی، نمایش های شبکه های تلویزیونی، نمایشگر پخش زنده اتفاقات داخل آشپزخانه، نمایش نمای بیرون رستوران، مشاهده صورت حساب، استفاده از مرورگر های وب  و گیم را برای مخاطبین فراهم آورد.

بر اساس گزارش تیم ال جی، این مانیتور ۵۵ اینچی خواهد بود و دارای شفافیت ۴۰ درصدی است و برای نمایش اطلاعات از یک نوار ابزار برای انتخاب گزینه ها بهره  گرفته است؛ نوار ابزار این مانیتور در پایین ترین نقطه شیشه یا پنجره نظر قرار داده می شود و با کلیک دکمه پاور، صفحه ای مشابه ویندوز کامپیوتر بر روی شیشه ظاهر می شود. البته گروه ال جی هنوز اطلاعات رسمی در مورد سیستم عامل این محصول را ارائه نکرده است، اما انتظار می رود که در این مدل نیز از سیستم عامل « WEBOS» نسخه جدید WEB OS ۳.۵ استفاده نماید که با تمامی پخش کننده های آنلاین مانند Netflix», Amazon », «YouTube» و «Google Play TV »سازگاری کامل دارد.

ال جی تصریح کرد، مانیتور فوق چندمنظوره بوده، و قادر است به صورت همزمان چندین برنامه را به نمایش بگذارد، به عنوان مثال، مانیتور نصب شده در رستوران ها امکان نمایش لیست غذاها، پخش موسیقی، نمایش های شبکه های تلویزیونی، نمایشگر پخش زنده اتفاقات داخل آشپزخانه، نمایش نمای بیرون رستوران، مشاهده صورت حساب، استفاده از مرورگر های وب  و گیم را برای مخاطبین فراهم آورد

یکی از قابلیت های چشمگیر این مانیتور، منوی «Quick access» است که بر روی بخش بالایی نمایشگر تعبیه شده است، کاربران از طریق این گزینه می توانند به تمامی بخش های موجود دسترسی پیدا کرده و برنامه های مورد نظر خود را پخش نمایند؛ از دیگر مولفه های کاربری این مانیتور هوشمند ویژگی « time shifting» که در همه تلویزیون‌های هوشمند دیگر نیز وجود دارد و به کاربران این امکان را می‌دهد برنامه‌ای که در ساعت اصلی یا پخش زنده موفق به دیدار آن نشده‌اند را ضبط کرده و هر زمان که فرصت داشته باشند آن را تماشا کنند. سرور فروشگاه اینترنتی «LG App Store »فرایند ایجاد امضای دیجیتال را بازبینی می‌کند تا اطمینان حاصل کند برنامه‌های کاربردی نصب‌شده در این مانیتورها  فقط از «LG App Store »دانلود شده‌ است.

 یکی از قابلیت های چشمگیر این مانیتور، منوی «Quick access» است که  بر روی  بخش بالایی نمایشگر تعبیه شده است، کاربران از طریق این گزینه  می توانند به تمامی بخش های موجود دسترسی پیدا کرده و برنامه های مورد نظر خود را پخش نمایند

همچنین، ال جی اعلام کرد که در این مانیتور از فناوری «Mini LED» استفاده خواهد کرد، «Mini LED» یک فناوری جدید است که از چراغ های کوچک LED استفاده می کند که امکان کنترل بهتر روشنایی را فراهم می کند. این باعث می شود که برخلاف فناوری LED سنتی، سطح کنتراست بهتر و جلوه های هاله با شدت کمتری روی صفحه وجود داشته باشد. ال جی ادعا کرده است که در تلویزیون های برتر ۸K و ۴K خود نیز از فناوری «Mini LED »استفاده کرده است. طبق گفته این شرکت، سیستم جدید نور پس زمینه حاوی بیش از ۳۰۰۰۰ عنصر کوچک LED است که می تواند نسبت کنتراست ۱.۰۰۰.۰۰۰: ۱ همراه با ۲۵۰۰ منطقه کم نور محلی را ایجاد کند.

کد خبر: ۶۴٬۶۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha