۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
استانداردسازی ۹۱۳ فقره انشعاب آب و فاضلاب در ارومیه
مدیرامور آبفای شهرستان ارومیه خبر داد

استانداردسازی ۹۱۳ فقره انشعاب آب و فاضلاب در ارومیه

ارومیه- خسروزاده، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ارومیه از استانداردسازی ۹۱۳ فقره انشعاب آب و فاضلاب غیرمجاز در این شهرستان طی هشت ماه گذشته سالجاری خبر داد.

صابر خسروزاده در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به شناسایی یک هزار و ۲۸۷ فقره انشعاب غیرمجاز در بخش آب در بخش شهری و روستایی این شهرستان افزود: همچنین در این مدت ۲۸۷ فقره انشعاب غیرمجاز فاضلاب در بخش شهری ارومیه شناسایی شده است.

وی ادامه داد: در راستای جلوگیری از هدررفت آب شرب و حفظ سرمایه های ملی از تعداد انشعابات آب و فاضلاب غیرمجاز شناسایی شده در شهرستان ۹۱۳ فقره شامل ۶۴۷ فقره انشعاب آب و ۲۶۶ انشعاب فاضلاب در بخش شهری استانداردسازی شده است.

خسروزاده حجم آب مصرفی شناسایی شده در این بخش را ۴۱۶ هزار و ۵۹۰  مترمکعب در بخش شهری و روستایی عنوان و اضافه کرد: این میزان ۳۹۱ هزار و ۹۵۰ مترمکعب در بخش شهری و ۲۴ هزار و ۶۴۰ متر مکعب در بخش روستایی شامل می شود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ارومیه حجم فاضلاب بهداشتی جمع آوری شده از انشعابات غیرمجاز در طول هشت ماه گذشته در بخش شهری ارومیه را ۶۵ هزار و ۲۶۷ مترمکعب اعلام کرد و بیان داشت: براساس قانون، هزینه آب بهای مصرفی و دفع فاضلاب مربوطه از این انشعابات اخذ شده است.

خسروزاده با اشاره به اینکه بیشترین انشعابات غیرمجاز در مناطق حاشیه‌نشین شهر قرار دارد و ساکنان این مناطق به ‌صورت ثبت نشده و غیرمجاز از آب استفاده می‌کنند، افزود: وجود انشعاب‌های غیرمجاز موجب افزایش هزینه‌های جاری شده و ارائه خدمات مطلوب به مردم را با مشکلاتی مواجه می کند.

مدیر امور آب و فاضلاب ارومیه با بیان اینکه استفاده غیرمجاز از شبکه آب، بر اساس ماده ۶۶۰  قانون مجازات اسلامی جرم بوده و مشمول جریمه است، تصریح‌ کرد: کسانی که از طریق انشعابات غیرمجاز به شبکه وصل می‌شوند، علاوه بر نپرداختن هزینه خدمات خود و با تجاوز به حقوق دیگر مشترکان، موجب وارد شدن خسارت به شبکه آبرسانی نیز می شوند به همین خاطر موضوع شناسایی انشعابات غیرمجاز با حساسیت ویژه دنبال می‌شود.

خسروزاده، انشعابات غیرمجاز را به عنوان مهم‌ترین عامل هدر رفت آب عنوان و تاکید کرد: ایجاد عدم تعادل فشار در شبکه توزیع آب، استفاده بیش از حد استاندارد یا حد نیاز از آب به علت عدم اندازه گیری و عدم پرداخت آب‌بها، تشدید نشت از این انشعابات به علت استفاده از اتصالات و لوله های غیراستاندارد و نصب غیراصولی آن، از جمله مشکلاتی است که انشعابات غیرمجاز به وجود می‌آورند.

کد خبر: ۶۴٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha