۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
افزایش ۲۲ درصدی صادرات محصولات کشاورزی/رد پای دلالان در بازار تخم مرغ
وزیر جهاد کشاورزی در خراسان شمالی مطرح کرد:

افزایش ۲۲ درصدی صادرات محصولات کشاورزی/رد پای دلالان در بازار تخم مرغ

بجنورد- وزیر جهاد کشاورزی از صادرات شش میلیون و ۱۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی در ۹ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ کاظم خاوازی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بعد از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیشترین نرخ رشد بودجه ای در سال جاری مربوط به جهاد کشاورزی است.

وی همچنین در خصوص وضعیت تامین یا کمبود تراکتور افزود: تولید تراکتور در کشور بسیار محدود است و میزان تقاضا نیز به دلیل اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد به میزان دقیقی مشخص نیست.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در حال تلاش و پیگیری هستیم تا در صورت امکان تراکتورهای ارزان قیمت و کارکرده وارد کشور کنیم.

خاوازی با اشاره به وضعیت بازار نیز گفت: برای حمایت از صادرات محصولاتی که بازار را بهم‌نمی ریزند و یارانه نمی گیرند محکم ایستاده ایم.

وی با بیان اینکه صادرات محصولاتی مانند مرغ و تخم مرغ و گوشت که یارانه دریافت می کنند کنترل می شود، گفت: در کشور تخم مرغ مازاد بر نیاز تولید می شود که وجود دلالان باعث اذیت تولید کنندگان و مصرف کنندگان کالاها شده که تلاش می کنیم بازار کنترل شود.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه از صادرات شش میلیون و ۱۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی کشور در ۹ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: صادرات محصولات کشاورزی در کشور در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه در خصوص سند اراضی ملی و کشاورزی گفت: در این خصوص صحبت هایی با رییس سازمان ثبت اسناد کشور انجام شده که تا پایان دولت بخش قابل توجه ای از اراضی کشور سند دار شوند.

خاوازی افزود: تلاش می کنیم کاداستر اراضی ملی و کشاورزی در سال جاری تمام شود.

وی زنجیزه تولید را درد اصلی بخش کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: از تکمیل زنجیره های تولید چند محصول کشاورزی خراسان شمالی حمایت می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه یکی از زنجیره هایی که استان خراسان شمالی می تواند در آن پیشرو باشد مربوط به پشم است که می تواند به صنعت بسیار خوبی در استان تبدیل شود.

استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: به دلیل خام فروشی محصولات کشاورزی، استان خراسان شمالی در تولید ناخالصی کشور حدود نیم درصد سهیم است.

محمدعلی شجاعی با بیان اینکه سند سازگاری با کم آبی استان تایید و ابلاغ شده است اظهار داشت: در استات بیش از پنج هزار خانوار عشایری وحود دارد که در تفاهم نامه بین وزارت جهاد کشاورزی با استات باید به ایلراه ها توجه شود.

کد خبر: ۶۴٬۴۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha