۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
۳۵۰پرونده وارد کمیسیون ماده ۱۰۰ شاهرود شد/ فروش اراضی البرز شرقی
شهردار شاهرود:

۳۵۰پرونده وارد کمیسیون ماده ۱۰۰ شاهرود شد/ فروش اراضی البرز شرقی

شاهرود- شهردار شاهرود با بیان اینکه در نیمه اول سال جاری ۳۵۳ پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری وارد و به آنها رسیدگی شد، گفت: ۱۰۰ پرونده نیز در این بازه زمانی در کمیسیون ماده پنج مورد بررسی قرار گرفته تا شاهد برگزاری جلسات این کمیسیون‌ها توأم باهم برای نخستین بار در شاهرود باشیم.

به گزارش خبرنگار بازار، علی رضا حاجی محمد علی در نشست خبری چهارشنبه شب خود با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران از برگزاری توأم کمیسیون ماده ۱۰۰ ویژه ساخت و ساز و همچنین کمیسیون ماده پنج ویژه طرح جامع و تفضیلی شهری در شاهرود خبر داد و تاکید کرد: این اتفاق بعد از استقلال اداره کل راه و شهرسازی شرق استان در شاهرود برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۵۳ پرونده ماده ۱۰۰ و همچنین ۱۰۰ پرونده ماده پنج ویژه طرح جامع و تفصیلی در شش ماهه اول سال جاری مطرح شده است، گفت: بررسی این پرونده‌ها با حضور اعضای کمیسیون به خوبی صورت گرفته است.

واگذاری اراضی به مردم
شهردار شاهرود همچنین با بیان اینکه ۱.۸ هکتار اراضی البرز شرقی که به شهرداری اختصاص دارد، واگذار می‌شود، گفت: این طرح با هدف جذب سرمایه، درآمدزایی برای پروژه‌های عمرانی و در نهایت ارتقای شهر صورت می‌گیرد.

حاجی محمد علی با بیان اینکه این واگذاری‌ها سبب شده تا سرمایه‌های خوبی به سمت شهر سرازیر شود، گفت: موارد مختلفی از سرمایه گذاری در سطح شهر شاهرود به دلیل واگذاری این اراضی پدید آمده که نمونه آن مشارکت یک شاهرودی مقیم تهران در خرید این اراضی به میزان ۱۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه شهرداری این اراضی را با پول هنگفتی و با کمک وام خریداری کرد تا برای روز مبادا به کمک شهر بیاید، گفت: یک ریال از عوائد فروش این زمین‌ها به شهرداری داده نمی‌شود و همگی به صورت کامل صرف پروژه‌های عمرانی شهری می‌شود.

اجرای آسفالت معابر
شهردار شاهرود در ادامه از اجرای ۲۷۲ هزار مترمربع آسفالت در شهر شاهرود خبر داد و گفت: در کنار آسفالت معابر ۵۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع لکه‌گیری نیز در شهر شاهرود با هدف ارتقای تردد و عبور و مرور انجام شده است.

حاجی محمد علی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار و با بیان اینکه هفت هزار و ۲۵۸ متر مربع پازل فرش در پیاده راه‌های شهری انجام شده است، گفت: ۱۳ هزار متر ارتقای جوی‌های هدایت آب سطح شهر جدول گذاری ۲۳ هزار متر معابر شهری در کنار تسطیح معابر رو بهسازی آنها صورت گرفته است.

حاجی محمد علی درباره طرح‌های عمرانی نیز، گفت: اجرای المان‌هایی مانند المان جدید میدان بسیج، احداث دوربرگردان‌های سمت جنوب و شمال شهر، ساماندهی ورودی وادی السلام و تعریض آن، اصلاح هندسی معابر شهری با هدف ارتقای رانندگی و تردد مردم، تجهیزات و علائم ترافیکی مانند باطومی از دیگر اقدامات صورت گرفته در شاهرود است.

وی از ایجاد پارک بوستان شکوفه و بوستان محلی سعدی برای استفاده همشهریان خبر داد و گفت: اجرای سنگ فرش خیابان صدوقی با هدف کاهش سرعت ترافیک و همچنین انجام پیاده راه سازی و همچنین تلاش برای ارتقای کیفیت خدمات موتوری شهری از دیگر اقدامات شهرداری است.

ارتقای خدمات حمل و نقل شهری
شهردار شاهرود با بیان اینکه ۷۹۷ دستگاه تاکسی در شهر شاهرود خدمات حمل و نقل ارائه می‌کنند، بیان کرد: ۷۳ دستگاه اتوبوس نیز وظیفه جابجایی ۱۳ هزار مسافر در طول روز در شهر شاهرود را بر عهده دارند که هدف ما ارتقای خدمات حمل و نقل و به روز کردن این ناوگان است.

حاجی محمد علی درباره خیابان صدوقی و اجرای طرح پازل سنگ فرش با هدف پیاده رو سازی آن، گفت: برای رفع مشکل این خیابان پیشنهاداتی ارائه شدهو اکنون سه دیدگاه وجود دارد نخست اینکه این خیابان کاملاً پیاده راه شود و دوم اینکه این خیابان ماشین رو شود اما با کاهش سرعت و دیدگاه سوم تلفیق این دو یعنی هم خودروها از آن استفاده کنند و در ساعاتی هم عابر پیاده که این طرح در دست بررسی است.

وی در ادامه افزود: به سمت شهر انسان محور همچنین توجه به پیاده راه‌ها و مسیر دوچرخه از دیگر اقداماتی است که در سطح شهر شاهرود به آن توجه شده است و در این راستا ساخت باغ راه با زیبایی بصری و فضای سبز ویژه در دستور کار قرار دارد.

تسطیح معابر
شهردار شاهرود در ادامه با اشاره به مطالبات مردمی در زمینه ارتقای استفاده از دوچرخه در معابر شهری، گفت: شاهرود دارای شیب بسیار خوبی در دو سمت شمال به جنوب و غرب به شرق است در نتیجه می‌تواند به مثابه یک پایلوت شهرهای انسان محور محسوب شود. از سوی دیگر شیب ملایم خیابان‌های شاهرود فرصت بسیار خوبی برای ترویج مسیر دوچرخه است.

حاجی محمدعلی از اجرای پل طبیعت در آینده نزدیک در شهر شاهرود خبر داد و بیان کرد: این طرح در کنار زیبایی بصری که دارد به ارتقای ایمنی مردمی که از جاده تندرستی شاهرود استفاده می‌کنند نیز، منجر خواهد شد.

وی درباره اقدامات حوزه روشنایی شهری نیز توضیح داد: نصب ۳۴۵ پایه چراغ معابر و پارک‌ها برای ارتقای روشنایی و امنیت خانواده‌ها در ماه‌های اخیر در دستور کار قرار داشته است.

ساخت ۲ کارخانه آسفالت
شهردار شاهرود همچنین در زمینه عمران شهری نیز، گفت: در سالی که مزین به نام جهش تولید داخلی است دو خط تولید آسفالت ۶۰ تنی و ۱۲۰ تنی آسفالت گرم با ظرفیت ذخیره ۵۰۰ تن قیر در سیلوهای مخصوص و یک کارخانه تولید جدول بتونی در شهر شاهرود برای خودکفایی و تامین نیاز واحد عمران شهری در شهر شاهرود راه اندازی شده است.

حاجی محمد علی با بیان اینکه برای ساخت طرح‌هایی مانند روگذر و زیرگذر مطالعاتی انجام شده است، تاکید کرد: مکان‌های مختلفی برای اجرای زیرگذر و روگذر پیشنهاد و مطالعه شد که در نهایت به ورودی شهر از سمت اصفهان به دلیل کار کارشناسی که صورت گرفته، رای داده شده است.

وی با بیان اینکه پل شهید سلیمانی دارای مصوبه سال ۹۳ شورای ترافیک است، گفت: رودی شهر از سمت اصفهان تبه دلیل تصادفات متاسفانه به وقوع ۴۵۰ تصادف و جان باختن چهار شهروند انجامید این امر ضرورت اجرای پل شهید سلیمانی را ایجاب می‌کرد.

کد خبر: ۶۴٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha