۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷
۱۸۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردیم/ احیای ۱۵۶ واحد راکد در کشور
مدیرعامل بانک صنعت و معدن:

۱۸۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردیم/ احیای ۱۵۶ واحد راکد در کشور

اردبیل- مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: در سال جهش تولید و در ۹ ماهه امسال بانک صنعت و معدن بیش از ۱۸۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی و معدنی پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین مهری شامگاه چهارشنبه در پایان سفر یک روزه خود در اردبیل و بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی استان اردبیل اظهار کرد: ۹۰ درصد این تسهیلات سرمایه در گردش و ۱۰ درصد سرمایه ثابت برای واحدهای تولیدی و صنعتی بوده است.

وی تصریح کرد: ما در سال جهش تولید بیش از ۹۶ درصد رشد را در پرداخت تسهیلات شاهد هستیم و مصمم هستیم در سه ماه پایانی سال نیز همین روند را در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی ادامه بدهیم. 

مدیرعامل بانک صنعت و معدن اقتضای سال جهش تولید را افزایش حمایت‌های همه‌جانبه از واحدهای تولیدی برشمرد و گفت: ما باید در سال جهش تولید توان پرداخت تسهیلات و پشتیبانی مالی از سرمایه‌گذاران را تا صد درصد افزایش دهیم.  

مهری افزود: بانک صنعت و معدن در قراردادها و وصول مطالبات نیز اقدامات خوب و روند رو به رشدی را در سطح ملی داشته و انتظار می‌رود همین روند در سال‌های آینده ادامه پیدا کند.  

واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه بانک صنعت و معدن در حال انجام است 

مدیرعامل بانک صنعت و معدن به واگذاری شرکت‌های زیر مجموعه بانک صنعت و معدن در سال‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون شرکت نخ خمین، لاستیک فارس، کاغذ کازرون، سیمان مازندران، صندوق مالی تکنولوژی و شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و تجارت که متعلق به بانک صنعت و معدن بود در دو سه سال اخیر واگذار شده است.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما در طول سال و بیش از شش تا هفت مرحله مناقصه اموال مازاد را از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار به اطلاع مردم می‌رسانیم که رقم بالایی از این واگذاری‌ها نیز در سالجاری انجام شده است.  

مهری به احیای واحدهای تولیدی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: بانک صنعت و معدن در این حوزه نیز عملکرد مطلوبی را داشته و از ابتدای امسال نیز بر تقویت این برنامه‌ها در حمایت از واحدهای تولیدی راکد با هدف بازگشت آنها به چرخه تولید اقدام شده که بخشی از آنها نیز تاکنون در این فرآیند قرار گرفتند.  

وی اظهار کرد: براساس آمار استخراجی، بانک صنعت و معدن در سالجاری بیش از ۱۵۶ واحد صنعتی را در استان‌ها که به حالت رکود کشیده شده بودند، احیا کرده و نسبت به پرداخت تسهیلات برای این واحدها اقدامات مطلوب و مناسب انجام شده است.  

واحدهای تملیکی را به حداقل رساندیم 

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در ادامه خاطر نشان کرد:‌ بخشی از واحدهای تملیکی ما از گذشته باقی مانده ولی سیاست بانک صنعت و معدن بر این است که واحدهای فعال را تملیک نکند.  

مهری بیان کرد: به غیر از واحدهایی که متقاضی آنها در دو سه سال اخیر مجموعه تولیدی را به حال خود رها کرده و منابع بیت‌المال در حال از بین رفتن است، هیچ واحد تولیدی به حالت تملیک در نیامده و عمده واحدهای تملیکی مربوط به مجموعه‌های غیرفعال و بلاصاحب است.  

وی به راه‌اندازی کلینیک عارضه‌یابی در بانک صنعت و معدن در کمک به فعالیت مجدد واحدهای تولیدی اشاره کرد و ادامه داد: حرکت ما به سمت تملیک واحدهای صنعتی و تولیدی راکد و یا فعال نیست و ما به صورت محدود تنها چند مجموعه را که در دو سه سال اخیر تعطیل شدند، تملیک کردیم و به غیر از آن همه واحدها در حال پرداخت مطالبات خود هستند.  

۵۰ درصد اختیارات شعب استانی افزایش یافته است 

مهری در ادامه اظهار کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید در استان اردبیل بانک صنعت و معدن ۲۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزی و ریالی به فعالان حوزه صنعت و معدن پرداخت کرده است.  

وی تصریح کرد: از این رقم ۵۴ میلیون یورو ارزی و ۴۵۰ میلیارد تومان نیز ریالی بوده است.  

مهری نگاه بانک صنعت و معدن را حفظ اشتغال با اولویت تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اعلام کرد و گفت: دومین نگاه ما در بانک صنعت و معدن حمایت از طرح‌های نیمه‌تمام است تا به سرعت تکمیل و به مرحله بهره‌برداری برسند تا زمینه اشتغال برای فعالان این عرصه فراهم آید.  

وی سومین فعالیت بانک صنعت و معدن را حمایت از طرح‌های توسعه‌ای در قالب زنجیره تولید برشمرد و افزود: انتظار می‌رود با این فرآیند قیمت تمام شده محصولات تولیدی پایین آمده و یک رونق مضاعفی را در بخش تولید و اشتغال شاهد باشیم.  

مهری خاطر نشان کرد: ما روند حمایتی از واحدهای تولیدی را به عنوان یک سیاست واقعی دنبال می‌کنیم و امروز با سفر به اردبیل طبق توافق با استاندار اردبیل، قرار شد ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای تولیدی و صنعتی در استان پرداخت شود.  

وی هدف از این اقدام را تثبیت اشتغال و کمک به ایجاد اشتغال در واحدهای تولیدی صنعتی اعلام کرد و ادامه داد: بحث افزایش اختیارات سرپرستی استان اردبیل مطرح شد که در سه سال اخیر این اختیارات ۵۰ درصد در سرپرستی استان‌ها افزایش یافته است.  

مهری بیان کرد: مقرر شد تا در کنار ارائه خدمات و عملیات بانکی در سرپرستی استان اعم از پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش، ثابت، ال. سی و ضمانت ۲۰۰ میلیارد ریال حجم اختیارات سرپرستی استان است که این اختیارات تا پایان امسال به ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش می‌یابد.  

وی گفت: نگاه توسعه‌ای و تخصصی بانک صنعت و معدن حمایت از فعالان بخش خصوصی است و ما امیدواریم در شرایط سخت تحریم‌ها بتوانیم یاریگر فعالان این حوزه باشیم.  

مهری افزود: برای احداث ساختمان جدید و یا خرید یک ساختمان برای سرپرستی بانک صنعت و معدن توافق شد تا اقدامات مناسبی انجام شود که انتظار می‌رود این کار نیز به سرعت عملیاتی و اجرایی شود.  

کد خبر: ۶۴٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha