۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
۱۴ هزار میلیارد تومان خسارت بخش گردشگری است
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

۱۴ هزار میلیارد تومان خسارت بخش گردشگری است

مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میزان خسارات بخش گردشگری و صنایع دستی را تا پایان امسال ۱۴ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش بازار، علی اصغر مونسان، با اشاره به این که میزان خسارات بخش گردشگری و صنایع دستی به علت شیوع بیماری کرونا عدد بسیار بزرگی است، افزود: دولت به منظور حمایت از فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی تاکنون سه بسته حمایتی اجرا و به منظور تسهیل در ارائه این حمایت‌ها بسیاری از شرایط استفاده از تسهیلات را حذف کرده است.

وی گفت: در بسته سوم حمایتی که هم اکنون در حال اجراست شرط حفظ اشتغال برای صاحبان هتل ها، مراکز اقامتی و بومگردی‌ها حذف شده است.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: در بسته‌های حمایتی اول و دوم تسهیلات با شرط حفظ اشتغال به فعالان این عرصه پرداخت می‌شد، اما با ادامه روند بیماری و شرایط ناشی از آن امکان حفظ اشتغال برای مالکان هتل‌ها، مراکز اقامتی و بومگردی‌ها وجود نداشت و نمی‌توانستند نیروها را نگه دارند و حقوق بپردازند بنابراین شرط اشتغال برای پرداخت تسهیلات در بسته سوم حذف شد.

مونسان همچنین از حذف شرط بیمه از تسهیلات حمایتی خبر داد و افزود: در بسته سوم حمایتی شرط بیمه بودن برای فعالان برداشته بنابراین امکان استفاده از تسهیلات حمایتی فراهم شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در بسته سوم حمایتی سقف تسهیلات برای مالکان هتل ها، مراکز اقامتی و بوم گردی ۹۰۰ میلیون تومان و دفاتر خدماتی تا ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شده است بنابراین تسهیلات براساس نوع، کارکرد و وسعت فعالیت تعیین می‌شود.

مونسان افزود: در ردیف بودجه سال آینده به منظور حمایت از فعالان عرصه گردشگری و صنایع دستی که در شیوع بیماری کرونا دچار خسارت شدند ردیف بودجه ۷ هزار میلیارد تومانی را پیش بینی کرده است.

وی تصریح کرد: در صورت ادامه این شرایط، سال آینده شاهد ورشکستگی جدی و قطعی صنعت گردشگری در کشور خواهیم بود.

کد خبر: ۶۴٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha