۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
توسعه تعاونی با استقرار وزارتخانه شیشه‌ای تعاون
معاون وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی مطرح کرد

توسعه تعاونی با استقرار وزارتخانه شیشه‌ای تعاون

کبیری، معاون وزیر تعاون در مراسم تجلیل از پیشکسوتان بخش تعاونی با اشاره به لایحه‌ای که ۹ سال معطل مانده است، گفت: این مشکل از مجلس نیست، از ماست که از مجلس مطالبه نکردیم و اگر ایرادی دارد باید آن را به مجلس منعکس کنیم.

به گزارش بازار، محمد کبیری گفت: اگر باور داریم بخش تعاون یکی از راه‌های باز تولید ثروت و رویکرد اقتصادی است که توسعه اجتماعی به دنبال دارد، باید به ضرورت‌هایی توجه کنیم.
معاون تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین رویکردها دنبال کردن قوانین معطل مانده است، افزود: در این دو سال که به عنوان معاون تعاون هستم، احساس میکنم باید برای اجرای مطالبات همکاری ایجاد شود.

کبیری افزود: یکی از سیاست‌های ما توسعه شفافیت و دولت الکترونیک بود و سامانه جامع تعاون ایجاد شد، که مقاومت‌های زیادی در حوزه توسعه شفافیت و الکترونیک شدن وجود داشت.

معاون تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اگر اتاق در بسته‌ای داشته باشیم، فقط تعدادی از افراد از ظرفیت‌های بخش تعاون مطلع می‌شوند، گفت: اگر وزارت خانه شیشه‌ای داشته باشیم حتما افراد در بخش دولتی و غیر دولتی از ظرفیت‌های بخش تعاون مطلع می‌شود، اعتماد عمومی احیا می‌شود و سرمایه‌های خردی که از اعتماد به بخش تعاون، وارد می‌شود در این حوزه تاثیر زیادی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه انتظار از افراد در تعاونی‌ها این است که در حوزه شفافیت به وزارت تعاون کمک کنند، گفت: لایحه‌ای که موجب کمک به شفافیت در حوزه تعاون می‌شود ۹ سال معطل مانده است. البته این مشکل از مجلس نیست، از ماست که از مجلس مطالبه نکردیم و اگر ایرادی دارد باید آن را به مجلس منعکس کنیم، هرچند جا دارد که از نمایندگان مجلس جدید در این حوزه تشکر کنیم چراکه در تعیین و تکلیف لایحه اقدام کردند.

کبیری با اشاره به اینکه مشکلاتی که در حال حاضر در حوزه تعاون داریم به دلیل نبود قوانین و نقص در قوانین است، گفت: در دو سال اخیر در گفتگو با مجلس و سایر دستگاه برای افزایش ظرفیت تعاونی‌ها صحبت کردیم با استقبال مواجه شدیم.

وی گفت: خروجی پشت درب‌های بسته تصمیم نگرفتن، این می‌شود که تعاونی‌ها در سامانه جامع ثبت نام کنند که همین موضوع منجر به توسعه خود تعاونی می‌شود.

معاون تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تاسیس مراکز نوآوری تعاون یکی از رویکردهای ما بود. خطوط اعتباری را برای برخی از تعاونی‌ها راه اندازی کردیم و درحال حاضر با کمک بانک توسعه تعاون توانستیم به تعاونی زنان سرپرست خانوار، جوانان و ... خطوط اعتباری ۸ تا ۱۲ میلیون تومانی، راه اندازی کنیم.

کبیری گفت: به دنبال این هستیم میزان تسهیلات بانک توسعه تعاون را برای تعاونی‌ها افزایش دهیم، از سال ۹۶ تا ۹۸ میزان تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون ۲ برابر شده است.

کد خبر: ۶۴٬۴۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha