۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت
کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت

نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت طی پنج روز آینده خبر داد و هشدار داد که تمامی گروه‌های سنی از تردد غیرضروری در این شهرها خودداری نمایند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه وشهرسازی، امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت آب‌وهوای کشور پرداخت و عنوان کرد: طی ۵ روز آینده تشدید پایداری هوا و سکون نسبی جو همراه با آسمان صاف را در بیشتر مناطق کشورمان رخ خواهد داد.

وی افزود: به دلیل پایداری جو، پتانسیل افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت به ویژه در شهرهای تهران، اصفهان، کرج، اراک، قزوین، تبریز، مشهد و قم وجود دارد.

نقشینه اظهار کرد: با توجه به افزایش آلودگی هوا طی چند روز آینده، شرایط برای تمامی گروه‌های سنی ناسالم بوده و به ویژه این شرایط می‌تواند در مناطق پر تردد و در اطراف صنایع آلاینده درون شهری تا حد شرایط ناسالم نیز افزایش پیدا کند.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: توصیه می‌کنیم که افراد مدیریت تردد خودروها و کنترل واحدهای صنعتی به منظور کاهش آلاینده‌های جوی را انجام دهند و طی آن بر عدم تردد غیرضروری برای تمامی افراد جامعه و اجتناب از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در هوای باز تاکید شود.

به گفته وی طی سه روز آینده در ارتفاعات زاگرس جنوبی افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

نقشینه خاطرنشان کرد: در پنج روز آینده در شرق دریای عمان هم شاهد امواج و تلاطم خواهیم بود.

وی درباره وضعیت آب‌وهوای تهران گفت: امروز آسمان تهران صاف اما غبار آلود خواهد بود و پیشینه دما حدود ۱۱ درجه  و کمینه دما ۲ در شمیرانات دو درجه زیر صفر و در مهرآباد صفر درجه پیش بینی می‌شود.

کد خبر: ۶۴٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha