۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
سرویس موتورخانه مشترکین گاز رایگان انجام می‌شود
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران:

سرویس موتورخانه مشترکین گاز رایگان انجام می‌شود

مشایخی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از سرویس سیستم گرمایش مشترکین مجهز به موتورخانه بصورت رایگان خبر داد.

به گزارش بازار، غلامرضا مشایخی با اشاره به مصرف گاز بسیار بالا در روزهای اخیر و تحت فشار قرار گرفتن شبکه گاز رسانی کشور گفت: با توجه به شرایط کرونایی مصرف آب گرم و وسایل گرمایشی بالا رفته است.

وی افزود: از مردم خواهش می کنیم ما را در این شرایط سخت کمک کنند تا گاز پایداری به آن ها برسانیم و هم با تامین گاز نیروگاه ها، شاهد قطع برق نباشیم.

مشایخی ادامه داد: امیدواریم از سهم گاز عزیزان کارگر نظیر فعالان در صنعت پتروشیمی کم نکنیم تا گاز خانگی را پایدار نگه داریم.

وی به برخی راهکارهای کاهش مصرف نیز اشاره کرد و افزود: وزارت نفت در منازلی که دارای موتورخانه هستند اقدامی خاص صورت داده و این کار با اجازه شورای اقتصاد صورت گرفته است.

مشایخی در مصاحبه با رادیو گفت وگو تصریح کرد: ما در ارتباط با عایق کاری دیگ ها، رسوب گیری و تنظیم مشعل ها بدون هیچ هزینه ای وارد عمل می شویم و در پایان هزینه توسط شرکت گاز به مجری پرداخت می شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: عزیزانی که در اقلیم ۴ قرار دارند اگر ۱۵۰ متر مکعب و کمتر از گاز استفاده کنند گاز بهای آن ها مجانی است و آن دسته از افرادی که در اقلیم ۵ و مناطق گرمسیری هستند ۱۰۰ متر مکعب و کمتر گاز مصرف کنند، از پرداخت گاز بها معاف هستند.

مشایخی افزود: از آبان تا اسفند هر سال اگر مشترکی شامل این بخشنامه نشود و نسبت به سال ۹۶ و ۹۷، ۱۰ درصد کمتر گاز مصرف کند، در قبوض ۱۵ درصد گازبها را کاهش می دهیم اما عزیزانی که این روند را اجرا نکنند و افزایشی ۱۵ درصدی داشته باشند، مشمول جریمه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: تمام اداره جات دولتی که مشمول ماده ۵ خدمات کشوری هستند، اگر نسبت به سال های ۹۶ و ۹۷، ۸۰درصد رعایت نکرده و مصرف گاز تا این میزان بیشتر شده باشد، تا ۵۰ درصد جریمه خواهند شد.

مشایخی گفت: ما امیدواریم مشترکین با همکاری خوب گاز پایدار را به همه مناطق برسانیم و اگر رعایت نکنیم فشار کاسته شده و ما مجبوریم از فشار داخل شبکه استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: تا این لحظه سعی کردیم از نظر اقدامات فنی گاز را به سر شاخه های تمام نقاط مرزی برسانیم و سعی نکنیم از سهم صنعت بکاهیم و به خانگی اضافه نماییم.

کد خبر: ۶۴٬۳۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha