۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
صنایع دستی قزوین در صورت حمایت می تواند ۵ هزار شغل ایجاد کند
رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین:

صنایع دستی قزوین در صورت حمایت می تواند ۵ هزار شغل ایجاد کند

قزوین- رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: در صورت حمایت از هنرمندان صنایع دستی و ارائه تسهیلات کم بهره می توان پنج هزار شغل پایدار در این بخش ایجاد کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی استان قزوین، مهدی بخشنده اظهار داشت: صنایع دستی در شرایطی که تحریم ها اقتصاد کشور را دچار آسیب کرده می تواند به اقتصاد و اشتغال کشور کمک کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: بخش خصوصی مشکلات دولت را درک می کند اما فشارهای ناشی از تحریم به فعالان اقتصادی آسیب های زیادی وارد کرده و شاید ظرفیت تحمل فشارهای دیگری را نداشته باشد.

وی تصریح کرد: رویکرد دولت حفظ اشتعال موجود در بخش های مختلف است و بدون شک سرمایه گذاری و حمایت از صنایع دستی می تواند بخشی از مشکلات اشتغال را با کمترین هزینه برطرف کند.

بخشنده یادآور شد: برای نمونه در عرصه صنایع دستی در شهرستان بویین زهرا یک کارآفرین با کمترین سرمایه گذاری توانسته برای ۲۰۰ نفر شغل ایجاد کند که تداوم این طرح نیازمند تامین نقدینگی است.

وی گفت: باید از سوی دولت تسهیلات کم بهره به کارآفرینان بخش صنایع دستی اعطا شود تا بتوانند به ایجاد اشتغال پایدار در کوتاهترین زمان ممکن اقدام کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین اظهار داشت: در عرصه صنایع دستی تامین نقدینگی برای تهیه مواد اولیه و راه اندازی کارگاه یک ضرورت است که از وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انتظار داریم زمینه ارائه تسهیلات ارزان قیمت و حمایت های بیشتر را مهیا کنند.

بخشنده اضافه کرد: در صورت حمایت دولت و تامین نقدینگی مناسب در عرصه صنایع دستی می توان بیش از ۵ هزار شغل پایدار در این بخش ایجاد کرد.

وی در ادامه از فرشبافی به عنوان یک هنر صنعت یاد کرد و اظهار داشت: هنر فرش بافی اصولا باید از پوشش اداره صمت خارج شده و تحت پوشش اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی قرار گیرد تا شاهد تسریع در شکوفایی و رونق این صنعت باشیم.

کد خبر: ۶۴٬۳۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha