۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
کافه بازار۳۵درصد برنامه های جدید را منتشر نمی کند
۵ دلیل کافه بازار برای رد انتشار برنامه‌ها

کافه بازار۳۵درصد برنامه های جدید را منتشر نمی کند

کافه بازار مرجع دانلود اپلیکیشن در ایران با انتشار گزارشی با نام   «عملکرد بازار در بررسی و انتشار برنامه و بازی‌ها «به آمار عناوین منتشر شده و رد شده و چرایی دلیل رد شدن محتواهای منتشر شده پرداخته است

مژده باقری؛ بازار:   بر اساس محتوای این گزارش، بازار در شش ماه اول سال ۱۳۹۹ به طور کلی بیش از ۳۶ هزار برنامه را یا انتشار داده و یا درآنها بروزرسانی انجام داده است و از این بین بیش از ۵۵۰۰ مورد برنامه‌های جدید تازه انتشار یافته بودند.
بر اساس گزارشی که بازار منتشر کرده در ۶ ماه نخست سال ۹۹ بیش از ۳ هزار برنامه به خاطر نقض قوانین کافه بازار حذف شده و سپر امنیت این مجموعه که یک سالی می‌شود فعالیتش جدی شده، ۶۹۱ برنامه مخرب را شناسایی کرده است.

بازار در این گزارش عنوان کرده که در این شش ماه، ۴ هزار و ۲۵۶ برنامه و بازی از بازار را حذف کرده که ۶۰ درصد این برنامه‌ها مربوط به تنها ۱۲ حساب توسعه‌دهنده بوده که این حساب‌ها به دلیل تخلفات مکرر مسدود شدند.  
بیشترین دسته‌های برنامه‌ای که از بازار حذف شدند در بخش بازی نیز بازی‌های اکشن و تفننی  و به موارد آموزشی و مذهبی بازمی‌گردد.
بر اساس داده‌های بازار توسعه‌دهندگان بازار در شش ماه اول سال بیش از ۱۹ هزار درخواست برای انتشار ۹ هزار و ۹۱۵ برنامه و بازی جدید به بازار ارسال کردند و تیم بازار توانسته در این مدت زمان بررسی یک اپلیکیشن را از ۷۲ ساعت به ۲۴ ساعت کاهش بدهد.

گزارش کلی کافه ‌بازار نشان می‌دهد که در این دوره زمانی کل برنامه‌های حذف شده از روی بستر کافه‌بازار از ۳ هزاربرنامه گذشته است است و تعداد برنامه‌های جدید منتشرشده در این بستر به بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ برنامه‌می‌رسد. همچنین بیش از ۳۶ هزار برنامه درخواست بروزرسانی خود را برای کافه‌بازار ارسال کرده‌اند.

طبق آماری بازار درخواست‌ها برای انتشار برنامه چندین برابر بیشتر از بازی‌ها است. در این میان به طور میانگین ۲۲ درصد برنامه‌ها رد شده که این آمار نسبت به پارسال در زمیان مشابه یک کاهش ۱۵ درصد را به همراه داشته است.
در بخش بازی‌ها ۸۱ درصد عناوین به ژانر تفننی اختصاص داشته‌اند و ۷۱ درصد نیز در سبک اکشن قرار دارند.
در بخش برنامه‌ها نیز دسته‌های خرید، آموزش و ابزارها بیشترین تعداد درخواست انتشار برنامه جدید را داشتند ... 

۵ دلیل پرتکرار رد درخواست انتشار برنامه‌های جدید توسط کافه بازار به شرح زیر اعلام شده است که به نظر می‌رسد توسعه دهندگان باید به این نکات توجه کنند تا درگیر مشکل رد شدن انتشار برنامه خود از بازار نشوند.
۱-    نیاز به ارسال تأییدیه از سوی سایت برنامه
۲-    تهدیدآمیز شناخته شده توسط سیستم امنیتی اندروید
۳-    ذکر نکردن منبع برای محتوای ارائه شده در برنامه
۴-    استفاده از دسترسی‌های اضافی یا غیرمرتبط با کارکرد برنامه
۵-    نیاز به پیاده‌سازی قوانین و مقررات حفظ حریم خصوصی کاربران

در مورد بروزرسانی‌ها بیشترین برنامه‌ها در اردیبهشت ماه بروزرسانی پیدا کردند و در بازی‌ها این آمار به مردادماه تعلق دارد. در بین برنامه‌ها، بیشترین وضعیت» نیاز به اصلاح «در درخواست بروزرسانی دسته‌های خرید، ابزارها و آموزش و در بین بازی‌ها در دسته‌های کلمات و دانستنی‌ها، تفننی و کودک ثبت شده است.

برنامه‌های امور مالی با ۵٫۲ بار بروزرسانی و بازیهای استراتژی با ۴٫۸ بار بروزرسانی در طول شش ماه بیشترین تعداد بروزرسانی‌ها را در بین سایر برنامه‌ها و بازی‌ها دارند.
مورادی چون بدافزار شناخته شدن توسط سپر امنیت بازار، ارسال متعدد اعلان تبلیغاتی، کپی از سایر برنامه‌ها، محتوای خلاف عرف، نقض قوانین اجرای پرداخت بازار از جمله مواردی بوده که دلیل ارسال پیام خطا برای توسعه دهندگان برای نقض قوانین بوده است.

کد خبر: ۶۴٬۳۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha