۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
احداث پست برق دریاسر سبب کاهش ۰.۵ مگاواتی در مصرف برق می شود
مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان:

احداث پست برق دریاسر سبب کاهش ۰.۵ مگاواتی در مصرف برق می شود

فریدونکنار- افضلی، مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان گفت: خط ۶۳ کیلوولت دریاسر - فریدونکنار سبب صرفه جویی ۵۰۰ میلیارد ریالی و کاهش نیم مگاواتی مصرف برق می شود.

حسین افضلی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: به منظور جلوگیری از پرباری خط کیلوولت حدفاصل دریاسر تا فریدونکنار، پروژه جایگزینی هادی پرظرفیت با هادی ۶۳ کیلوولت موجود به طول ۷ کیلومتر با هزینه ­ای بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال در سال ۹۹ به بهره ­برداری رسیده است.

وی ممانعت از پرباری خط ۶۳ کیلوولت دریاسر- فریدونکنار و جلوگیری از اعمال خاموشی به مشترکین به میزان ۱۰.۵ مگاوات با هزینه تقریبی بالغ بر ۸  میلیارد ریال، کاهش تلفات شبکه برق به میزان ۰.۵ مگاوات با صرفه جویی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال در بازه ۳۰ ­ساله،  کمک به تامین نیاز مصرف انرژی مشترکین،  افزایش ظرفیت انتقال توان به شبکه پایین دستی،  اشتغال زایی به صورت غیر مستقیم به میزان ۱۵ نفر در استان را از جمله مزایا بیان کرد.

وی ادامه داد: همچنین به منظور افزایش قابلیت اطمینان پست انتقال علمده در تامین برق مطمئن و مستمر مشترکان منطقه، پروژه احداث پست ۶۳ کیلوولت و پست ۶۳/۲۳۰کیلوولت علمده با هزینه ­ای بالغ بر  ۱۴۵ میلیارد ریال بهره برداری می شود.

افضلی یادآور شد: کمک به تامین نیاز مصرف انرژی مشترکین،  افزایش قابلیت اطمینان شبکه انتقال و فوق توزیع،  بهبود بهره‌برداری شبکه،  اشتغال زایی به صورت غیر مستقیم به میزان ۲۰ نفر در استان از جمله اهداف اجرای پروژه است.

مدیرعامل برق منطقه ای مازندران یادآور شد: پروژه احداث مولد مقیاس کوچک به ظرفیت نامی ۲۵ مگاوات در مجاورت پست فوق توزیع چمستان با هزینه­ای بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که نیروگاه شامل سه دستگاه موتور گاز سوز ۸.۳ مگاواتی هیوندایی است.

وی یادآور شد: کمک به کمبود تولید شبکه سراسری و جلوگیری از اعمال خاموشی به مشترکین به میزان ۲۵ مگاوات با هزینه تقریبی بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال، کاهش تلفات شبکه برق به میزان ۳.۵ مگاوات با صرفه جویی بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، کمک به تعویق احداث و توسعه پروژه‌های مصوب و در دست اقدام شبکه و  عدم سرمایه‌گذاری دولت با افزایش مشارکت بخش خصوصی در توسعه زیر ساختهای استان در راستای اصل ۴۴ از جمله مزایا است.

کد خبر: ۶۴٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha