۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
اعمال موارد مدنظر رهبر انقلاب در لایحه بودجه ۱۴۰۰
معاون امور مجلس رئیس جمهور خبر داد

اعمال موارد مدنظر رهبر انقلاب در لایحه بودجه ۱۴۰۰

امیری، معاون امور مجلس رئیس جمهور از اعمال موارد مورد نظر رهبر معظم انقلاب در لایحه بودجه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش بازار، حسینعلی امیری پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: پس از آنکه لایحه بودجه تقدیم مجلس شد، دستوری از مقام معظم رهبری درباره درآمدها و هزینه‌ها واصل شد و دولت موارد مدنظر ایشان را طی نامه‌ای که دیروز رئیس جمهور به مجلس نوشت قبول کرد و پس از آن که دیروز آقای نوبخت در کمیسیون تلفیق حضور یافت، مقرر شد این موارد انجام شود.

وی با قدردانی از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس بابت تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ افزود: این لایحه، فرایند قانونی اش را طی می‌کند.

امیری، ارائه پیشنهاد درباره لایحه بودجه را حق نمایندگان مجلس دانست و گفت: این لایحه، کار مشترک دولت و مجلس است، بنابراین دولت لایحه بودجه را تقدیم مجلس می‌کند و تصویب آن به عهده مجلس است.

وی ابراز امیدواری کرد: لایحه بودجه که یکی از بهترین کارها و موضوعات همکاری مجلس و دولت است با همکاری و درک مشترک از مسائل کشور به سرانجام برسد.

معاون رئیس جمهور گفت: با مطالعاتی که انجام دادیم در سنوات گذشته با اینکه پیشنهادهای نمایندگان درباره لایحه بودجه کم نبوده است، اما خیلی از پیشنهادها در صحن علنی با اصول قانون اساسی، اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی ابلاغی از جانب رهبر معظم انقلاب، مقبول واقع نشده است.

امیری افزود: بنابر این درصد پیشنهادهایی که در سنوات گذشته در صحن علنی مجلس به عنوان قانون به تایید رسیده است، درصد خیلی زیادی نیست.

وی گفت: بنابر این، بنای ما و توصیه رئیس جمهور بر این است که دولت با حضور فعال و کارشناسی در کمیسیون‌های تخصصی، کمیسیون تلفیق مجلس و صحن علنی بتواند دیدگاه هایش را با نمایندگان مجلس نزدیک کند تا لایحه بودجه در بازه زمانی مناسبی نهایی شود تا هم به تایید شورای نگهبان برسد و هم دولت بتواند آئین نامه‌ها و بخش نامه‌های مربوط به آن را تهیه، تصویب و ابلاغ کند.

کد خبر: ۶۴٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha