۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
گرانی‌ها ربطی به تشکیل نشدن وزارت بازرگانی ندارد| امورات مردم را نباید معطل تشکیل وزارتخانه بگذاریم
نماینده مردم گرگان در مجلس در گفتگو با بازار عنوان کرد؛

گرانی‌ها ربطی به تشکیل نشدن وزارت بازرگانی ندارد| امورات مردم را نباید معطل تشکیل وزارتخانه بگذاریم

رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان در مجلس گفت: نباید مردم را معطل بگذاریم و بگوییم که چون وزارتخانه بازرگانی نداریم، کارها انجام نمی شود

رمضانعلی سنگدوینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، در واکنش به اظهارات دولتمردان مبنی بر اینکه علت گرانی ها عدم تشکیل وزارت بازرگانی است، گفت: ما معتقدیم که دولت باید کوچک شود و سیاست کوچک سازی دولت بسیار مهم است.

وی بیان کرد: درست است که وزارت بازرگانی تشکیل نشد، اما وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود دارد و بخش بازرگانی هم در ذیل این وزارتخانه یک معاونت دارد که باید وظایف خود در این بخش را عملیاتی کند.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه بگوییم به علت آنکه یک وزارتخانه مجزا تحت عنوان وزارت بازرگانی تشکیل نشده، بخش بازرگانی نتوانسته وظایف خود را انجام دهد، به هیچ وجه معنا ندارد.

سنگدوینی تاکید کرد: ما نباید مردم را معطل بگذاریم و بگوییم که چون وزارتخانه بازرگانی نداریم، کارها انجام نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه گرانی‌ها هیچ ارتباطی به تشکیل نشدن وزارت بازرگانی ندارد، گفت: مسیر های زیادی برای حل مشکلات معیشتی مردم و گرانی وجود دارد و این مسئله مستلزم آن است که همه کار کنند و وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

متاسفانه ما شاهدضعف نظارت هستیم، به گونه ای که دو مغازه در کنار هم یک کالا را با دو قیمت متفاوت به فروش می‌رسانند و لازم است که بخش های نظارتی بر این موضوع نظارت داشته باشند

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: دولت نباید بگوید که علت گرانی ها، عدم تشکیل وزارت بازرگانی است و اگر اینگونه باشد پس دولت های قبلی هم باید علت گرانی ها را نداشتن وزارت بازرگانی عنوان می‌کردند.

سنگدوینی اظهار داشت: دولت در این فرصت باقیمانده باید تلاش کند و جلوی گرانی ها را بگیرد. چه دلیل دارد که کالایی چون مرغ تا این حد گران شود؟ آیا واقعاً این موضوع به عدم تشکیل وزارت بازرگانی ارتباط دارد؟ مگر ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین نهاده‌های دامی تخصیص داده نشد؟ پس چرا ما شاهد گرانی مرغ هستیم؟

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم نمی توانند از پس این گرانی‌ها برآیند، گفت: بخش ‌های مختلف دولت باید به طور جدی وارد عرصه شوند و با گرانی‌ها مبارزه کنند.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه ما شاهدضعف نظارت هستیم، به گونه ای که دو مغازه در کنار هم یک کالا را با دو قیمت متفاوت به فروش می‌رسانند و لازم است که بخش های نظارتی بر این موضوع نظارت داشته باشند.

کد خبر: ۶۴٬۲۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha