۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
۵۰ میلیارد تومان در پروژه فاضلاب نمین سرمایه‌گذاری می‌شود
مدیرعامل آبفای اردبیل:

۵۰ میلیارد تومان در پروژه فاضلاب نمین سرمایه‌گذاری می‌شود

اردبیل - بهنژاد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: بانک مسکن در پروژه احداث فاضلاب نمین بیش از ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند.

فرامرز بهنژاد در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب اردبیل ظرفیت ۲۳ هزار متر مکعب را دارد در حالی که ورودی به این تصفیه‌خانه در حال حاضر بیش از دو برابر و رقمی در حدود ۶۵ هزار متر مکعب است.

وی تصریح کرد: باید پیشتر از این نسبت به توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب اردبیل برنامه‌ریزی می‌شد که متأسفانه این کار انجام نشده ولی با تلاش و پیگیری استاندار اردبیل و موافقت بانک ملت، تفاهمنامه‌ای به امضا رسیده تا ۱۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را در طرح توسعه فاضلاب اردبیل شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت:‌ در طرح توسعه، ظرفیتی بیش از ۶۰۰ هزار متر مکعب در نظر گرفته شده تا در افق ۱۵ سال آینده مشکلی در این حوزه وجود نداشته باشد.

تکمیل خط انتقال اجرایی فاضلاب اردبیل تا دوسال آینده
بهنژاد به خط انتقال اجرایی فاضلاب شهر اردبیل به طول ۹ کیلومتر اشاره کرد و افزود: متأسفانه در زمان بارندگی‌ها قسمتی از آب شهر وارد این شبکه شده و مشکلاتی را برای شهروندان به وجود می‌آورد که تلاش می‌کنیم تا توسعه خط انتقال را نیز مد نظر قرار دهیم.

وی به پوشش ۵۳ درصدی شهروندان اردبیلی در فاضلاب شهری اشاره کرد و ادامه داد: همچنان پیمانکاران ما در اجرا و توسعه این طرح مشارکتی جدی دارند و ما از محل ماده ۵۶ مجوز لازم و همچنین تأمین اعتبار انجام شده تا طرح توسعه فاضلاب را در شهر اردبیل شاهد باشیم.

بهنژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: پروژه در مدت سه سال و براساس قرارداد امضا شده عملیاتی خواهد شد که ۵۳ درصد خط انتقال در حال اجرا است و تا دو سال آینده شاهد تکمیل تمامی ۹ کیلومتر این پروژه خواهیم بود.

وی بیان کرد: خط انتقال فاضلاب اردبیل جز ضروری‌ترین پروژه‌های استان به شمار می‌رود که در قراردادی مشخص پیمانکار سرعت اجرای بیشتری را به این طرح داده تا بتوانیم به توسعه طرح فاضلاب اردبیل و پوشش بیشتر جمعیت این شهر کمک کنیم.

بهنژاد در مورد شبکه توزیع داخل شهر نیز ادامه داد: در برخی از مناطق به ویژه محلات قدیمی اجرای شبکه را در سال‌های گذشته شاهد بودیم و ضرورت دارد طرح توسعه شبکه فاضلاب در شهرک‌های جدید با مشارکت اهالی اجرایی شده تا مشکلی در بابت تخلیه فاضلاب در مجتمع‌های مسکونی به وجود نیاید.

وی اظهار کرد:‌ بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات در این بخش به همراه طرح توسعه آب شرب اردبیل هدف‌گذاری شده که امیدواریم با جذب این مبلغ طرح‌ها به سرانجام برسد.

مجتمع وحدت با پیشرفت ۸۰ درصدی در حال اجرا است
بهنژاد در مورد طرح ملی تأمین آب شهر نمین و عنبران نیز تصریح کرد: برای رفع کمبود آب در روستاهای نمین و عنبران، مجتمع وحدت با پیشرفت ۸۰ درصد در حال اجراست که انتظار می‌رود در اوایل سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

وی به مطالعه فاضلاب نمین و عنبران نیز اشاره کرد و گفت: مجوز ماده ۲۳ برای اجرای طرح فاضلاب نمین اخذ شده و قرار است بانک مسکن ۵۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه در نظر بگیرد.

بهنژاد افزود: در شهر نیر در حوزه تأمین آب هیچ مشکلی وجود ندارد و خط انتقال فاضلاب نیز در حال اجراست که اوایل سال آینده این پروژه که به پشت سد یامچی انتقال داده می‌شود، آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: به هیچ وجه فاضلاب شهر نیر به محدوده تصفیه‌خانه آب شرب یامچی انتقال داده نمی‌شود و مردم از بابت آلودگی در این محدوده نگرانی نداشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل به طرح ملی تأمین آب اردبیل در کنار شهر سرعین و عملیاتی شدن تصفیه‌خانه این شهر گردشگری نیز اشاره کرد و ادامه داد: شبکه داخلی فاضلاب سرعین در حال اجراست.

کد خبر: ۶۴٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha