۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
چای ایرانی و شمال سالم است
رئیس سازمان چای کشور:

چای ایرانی و شمال سالم است

تنکابن - رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه برگ سبز چای در کشور سالم و بدون استفاده از سموم شیمیایی تولید می شود، گفت:چای شمال سالم است.

حبیب جهانسوز در گفتگو با خبرنگار بازار از سلامت چای ایرانی و شمال خبر داد و افزود: در تولید برگ سبز چای هیچ آفت کش و سمومی استفاده نمی شود و این سازمان برای نمونه برداری از باغات و مزارع چای کشور با همکاری علوم پزشکی آمادگی دارد.

وی تاکید براینکه فرایند تولید برگ سبز و چای در کشور سالم است، تصریح کرد: هرگونه اظهار نظر غیرکارشناسی در این زمینه به تولید ملی ضربه خواهد زد.

وی همچنین با اشاره به تسهیلات ارائه شده برای حمایت از صنعت چای در کشور اظهار داشت: امسال ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره به فعالان این صنعت پرداخت شد که ۱۵۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق حمایت از صنعت چای بوده است.

جهانسوز یادآور شد: برای اصلاح و بهزراعی و احیای باغات چای شمال نیز ۲۳۷ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد تا هفت هزار و ۵۵۸ هکتار از مزارع و باغات چای اصلاح، احیای و بهزراعی شود.

رئیس سازمان چای کشور ادامه داد: برای خرید ماشین آلات چایسازی و بهداشتی کردن کارخانجات نیز حدود ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۱۹ واحد چایسازی در مازندران و گیلان پرداخت شده است.

کد خبر: ۶٬۴۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
      0 0
      سلام اقای جهانسوز لطفا اجازه ندین مافیای زمینخواری باغات چای مارو که پدران وپدر بزرگ ما دران زحمتها کشیدن نابود بشه. مزایده زمین کشاورزی توسط دادگستری. سیاهکل که اداره منابع منابع خودش اعتراف به دادن اطلاعات اشتباه میکنه غیر انسانی وغیر قانونی هست کشاورزی که پول وکیل رونداره چطوری میتونه به حقش برسه خواهش میکتم به این پرونده ورود کنید. بقایی از روسنای مهربن واقع در 3 کیلومتری سیاهکل