۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
اینترنت اشیا زمینه ساز پرداختی نو در زندگی هوشمند می شود
با ظهور فناوریهای نوین؛

اینترنت اشیا زمینه ساز پرداختی نو در زندگی هوشمند می شود

از آنجا که اینترنت اشیا در بسیاری از صنایع به کار گرفته می‌شود؛ پرداخت ها به شیوه اینترنت اشیا و از هر دستگاهی متصل به هم برای خریدهایمان هم دور از انتظار نخواهد بود.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «فیوچر ای آی او تی» نوشت: ما از کیف پول تلفن همراه خود برای گرفتن یک قهوه استفاده می کنیم، در عین حال با موج ورود کارت اعتباری در اتوبوس و در سفر، صورتحساب را از تلفن خود می پردازیم. به طوری که پرداخت دیجیتال برای بسیاری از ما در آسیا جزئی جدایی ناپذیر از زندگی شهری شده است.

اما تصور کنید با استفاده از انگشت خود هزینه مواد غذایی را در اسکنر صندوق پرداخت به روش احراز هویت به روش شناسایی (حرارتی رگ های دست) پرداخت کنید. یا سفارش خرید خود را از یخچال خود، خرید بلیط فیلم را با استفاده از سیستم ناوبری اتومبیل خود یا نصب یک بالشتک فرود هوشمند در بالکن خود برای پرداخت هزینه های تحویل شده توسط پهپاد، انجام دهید.

درست است؛ توسعه سریع اینترنت اشیا (IoT) فضای پرداخت دیجیتال را متحول می کند. به طوریکه نسخه در حال گسترش اینترنت اشیا - اینترنت پرداخت (IoP) در حال شکل گیری است، که پرداخت را از طریق دستگاه های اینترنت اشیا امکان پذیر می کند.

در این بین، با همه گیری، شاهد این بوده ایم که کشورها به سمت جوامع بدون پول در حال حرکت هستند. برای نمونه نخست وزیر هند استفاده از پرداخت های دیجیتال را در هنگام شیوع همه گیر تشویق کرده است. کیاش، یک ارائه دهنده کیف پول دیجیتال مستقر در ژاپن، اخیراً ۴۵ میلیون دلار برای کمک به ژاپن برای تبدیل شدن به یک اقتصاد بدون پول جمع آوری کرد. در سنگاپور، زنجیره ای از فروشگاه های لباسشویی با نام Happy Families Laundromat اولین پرداخت دیجیتالی آنلاین به آفلاین (O۲O) کشور را با پشتیبانی KuikPay ) سیستم پرداخت) اجرا کرد. به طوریکه این اقدامات که با ظهور شیوع ویروس کرونا در جهان پس از همه گیری شناخته می شود، استفاده از پول را کاهش می دهد.

در حالی که در این میان دستگاه های اینترنت اشیا با قابلیت های IoP از این روند در ایجاد فضای کسب و کار بدون پول و خدمات بهتر مشتری شتاب می گیرند. طبق تحقیقات Statista که در نوامبر ۲۰۱۹ انجام شد، تا سال ۲۰۲۵ در سراسر جهان می تواند حدود ۷۵ میلیارد دستگاه متصل باشد که بیشتر آنها توانایی پرداخت دارند.

اینترنت اشیا در حال رشد و در حال تغییر نحوه تعامل مشاغل با مردم است. در گذشته، لباسشویی های سلف سرویس از دستگاه های سکه ای یا با استفاده از کارت (میکرو چیپ) دارای مشخصات هویتی استفاده می کردند. این سیستم جدید به مشتریان امکان می دهد تا هزینه خدمات خشکشویی را از طریق یک دستگاه شستشو یا خشک کن مجهز به اینترنت اشیا را مستقیماً از گوشی همراه خود یا کیوسک فروشگاهی خود بپردازند.

مزیت های پرداخت از طریق اینترنت اشیا
بحث پرداخت و اینترنت اشیا آماده هستند تا با یکدیگر تلاقی و بازار را متحول کنند. برای اطمینان از تجربه کاربری کارآمد و ایمن و ارائه مزایایی برای خود شرکت ها، در اینجا چهار فناوری دیجیتالی اصلی آورده شده است که مشاغل باید به آنها توجه کنند:

- پرداخت درون برنامه ای بدون نیاز به کانال پرداخت خاص: امکان فراهم کردن کد QR برای کاربران به منظور اسکن و کلیک برای پرداخت در برنامه، به طوریکه باعث فعال شدن پلتفرم IoP برای فعال کردن دستگاه ها می شود. این تجربه مشتری را افزایش می دهد، جایگزین کارت و سکه درحالیکه فقط با یک تلفن هوشمند یک خرید سریع را امکان پذیر می کند.

- نشانه گذاری برای پرداخت مطمئن با یک کلیک: تمام اطلاعات پرداخت، از جمله شماره کارت و تاریخ انقضا، از طریق توکن رمز گذاری شده در برنامه به صورت ایمن ذخیره می شود. این امکان پرداخت سریع و ایمن را با یک کلیک و بدون نیاز به ارائه کارت فیزیکی یا ورود مجدد اطلاعات فراهم می کند.

- اینترنت اشیا برای امکان پذیر کردن تجهیزات برای پذیرش پرداخت های دیجیتال: فناوری اینترنت اشیا باعث میشود، سیستم یک دستگاه ایمن را به عنوان یک کانال ارتباطی تبدیل کند به طوری که تجهیزات سنتی الکترونیکی و رباتیک را قادر می سازد پرداخت دیجیتالی را بپذیرند. این یک راه حل دیجیتال سازی بدون پول نقد مقرون به صرفه تر از آنچه در گذشته امکان پذیر بود، همراه با سهولت استفاده برای مشتری فروشگاهی است.

- CRM (مدیریت اربتاط با مشتری) مبتنی بر ابر برای مشاغل: با استفاده از تجزیه و تحلیل داده های بزرگ و هوش مصنوعی، یک راه حل متمرکز مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در ابر، بینش معناداری از داده های سیستم جمع آوری می کند. این مساله به صاحبان بخش تجاری کمک می کند تا چیدمان فروشگاه را بهبود بخشد، شناسایی نقاط مربوطه برای افزایش ترافیک بازدید ها و انجام جشنواره ها را ارائه دهند.

باید اشاره کرد، صاحبان کسب و کارها برای ادامه رقابت در بازار، ملزم به سازگاری با دنیای متحول و ترجیحات مشتری که دائماً در حال پیشرفت هستند. بنابراین، پیشبرد کسب و کارها از طریق به روزرسانی زیرساخت و راهکارهای پرداخت از طریق یک متخصص معتمد در صنعت پرداخت، که می تواند به آنها در ارتباط با مشتریان در هر نقطه از تجارت کمک کند، بسیار مهم است.

کد خبر: ۶۴٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha