۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
رایزنی‌های وزیر نیرو در بغداد

رایزنی‌های وزیر نیرو در بغداد

اردکانیان، وزیر نیرو که به بغداد رفته، در دیدارهای جداگانه با وزیران برق و تجارت عراق، و رئیس بانک مرکزی عراق همکاری‌های اقتصادی دو کشور را بررسی کرد.

به گزارش بازار، در دیدار آقایان اردکانیان وزیر نیرو ایران و ماجد حنتوش وزیر برق عراق، دو طرف درباره گسترش روابط دو جانبه گفتگو کردند.

رضا اردکانیان وزیر نیرو که ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی دوجانبه را برعهده دارد و هیات همراه وی در دیدار با علاء احمد الجبوری وزیر تجارت عراق که در مقر این وزارتخانه برگزار شد، نیز درباره روابط دو جانبه و همکاری در زمینه‌های اقتصادی و تجاری بحث و تبادل نظر کردند.

هیات ایرانی در این دیدار همچنین تقویت و گسترش تعاملات ایران و عراق و موضوع کمیسیون مشترک دوکشور در راستای منابع مشترک دو کشور را مورد بحث قرار دادند.

وزیر نیرو در ادامه ملاقات با مقام‌های عراقی با رییس بانک مرکزی عراق در بغداد نیز دیدار کرد.

رضا اردکانیان وزیر نیرو و هیات همراه وی در دیدار با مصطفی مخیف رییس بانک مرکزی عراق که در مقر بانک مرکزی عراق برگزار شد، درباره روابط دو جانبه و همکاری در زمینه‌های مالی و پرداخت بدهی‌های عراق به ایران به خاطر فروش برق و گاز و مکانیزم پرداخت آن بحث و گفتگو کرد.
 
دوطرف در این دیدار مسایل و موضوعات مالی دوجانبه و تقویت و تعاملات ایران و عراق در راستای منابع مشترک دو کشور همسایه و برادر را مورد بحث قرار دادند.

وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در صدر هیاتی وارد عراق شد و مورد استقبال همتای عراقی خود قرار گرفت.

هیات ایرانی قرار است با تعداد دیگری از مقامات بلند پایه عراقی دیدار و درباره همکاری در بخش‌های انرزی و تجاری و مالی بحث و گفتگو کند.

بررسی موضوع بدهی‌های عراق به ایران از دیگر محورهای این سفر عنوان شده است.

کد خبر: ۶۴٬۱۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha