۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
نقش مهم نهادهای مالی در بازار سرمایه/ سود در بورس بدون تلاش محقق نمی‌شود
مدیر نظارت بر نهادهای مالی بورس عنوان کرد

نقش مهم نهادهای مالی در بازار سرمایه/ سود در بورس بدون تلاش محقق نمی‌شود

صباغیان، مدیر نظارت بر نهادهای مالی بورس گفت: سازمان بورس پیش از اعطای هرگونه مجوزی، سوابق تحصیلی، کیفری و توانایی مالی افراد را بررسی می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، راضیه صباغیان، مدیر نظارت بر نهادهای مالی بورس در برنامه چشم‌انداز شبکه ایران کالا گفت: در سراسر دنیا به کسانی که آشنایی کامل به اصول بازار سرمایه ندارند توصیه می‌شود از ابزارهای کمکی مانند صندوق های سرمایه گذاری و سبدگردان‌ها استفاده کنند. حتی ممکن است افرادی باشند که آشنایی کامل با مفاهیم بورس داشته باشند ولی فرصت کافی برای تهیه اوراق ندارند و از همین رو به کارگزاران مراجعه می‌کنند.

وی افزود: سازمان بورس قبل از اعطای مجوز به افرادی که قصد تأسیس شرکت و آموزش مفاهیم بورسی را دارند، اقدام به بررسی سوابق تحصیلی و تجربی آن‌ها می کند تا از آگاهی این افراد برای آموزش مطمئن شود. پس از اطمینان از سوابق تحصیلی و تجربی، عدم سوء پیشینه کیفری و تخلفاتی در بازار سرمایه بررسی و در نهایت توانگری آن فرد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

محمد صفایی دلوئی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم گفت: سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد در زمینه سهام عدالت با مشکلاتی درگیر هستند که باید هرچه زودتر این مسائل برطرف شود.

وی افزود: از طرفی شاید زیرساخت ها برای پذیرش این تعداد از سهامداران کامل و آماده نبود. در هر حال مردم عزیز ایران وارد بازار سرمایه شدند و این فرصتی برای آشنایی بیشتر با معاملات در بورس است. مردم باید بدانند بورس جای احساسات نیست و ضمن ارتقای سطح آگاهی خود نسبت به اصول بازار سرمایه خرید و فروش سهام را انجام دهند. متأسفانه بخشی از مردم تنها به دنبال سود زیاد بدون تلاش هستند که چنین تصوری در بورس محقق نمی‌شود.

کد خبر: ۶۴٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha