۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
تعرفه قبوض مشترکین آب با رعایت یک سوم الگوی مصرف صفر می شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان:

تعرفه قبوض مشترکین آب با رعایت یک سوم الگوی مصرف صفر می شود

همدان - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از اجرای «طرح امید» خبر داد و گفت: مشترکینی که یک سوم الگوی مصرف را رعایت کنند از تعرفه صفر مصرف آب برخوردار خواهند شد و تعرفه قبوض آنها به صفر خواهدرسید.

به گزارش خبرنگار بازار؛ سید هادی حسینی بیدار ظهر سه شنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه که در فضای مجازی برگزار شد با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب استان دو ماموریت تامین آب و دفع فاضلاب را در دستور کار خود دارد، اظهار کرد: در همین راستا علاوه بر خدماتی که همواره به مشترکین شهری و روستایی ارائه می شود جلسات متعددی نیز در حوزه های مختلف به منظور رفع مشکلات و ارائه خدمات هرچه بهتر برگزار می شود به طوری که پیش از ورود به سال جدید از آبان ماه سال جاری تعداد جلسات فنی و مهندسی مرتبط با سال ۱۴۰۰  تاکنون دایر شده است.

حسینی بیدار با بیان اینکه اقداماتی با توجه به یکپارچه سازی و فاضلاب شهری و روستایی انجام شده است؛ عنوان کرد: این اقدام موجب شد تا خدمات ما به دورترین نقاط استان همدان نیز برسد.

وی ادامه داد: یکپارچه سازی موجب شد تا شرکت های آب و فاضلاب روستایی و شهری  مکمل هم باشند و هر گونه مشکل را مدیریت کنند.

وی در ادامه سخنانش ضمن ارائه گزارشی با بیان اینکه در بخش روستایی قدم های  خوبی برداشته شده است، یادآور شد: از جمله این اقدامات می توان به پویش«هرهفته الف ب ایران» اشاره کرد که این پویش موجب شد پمج مجتمع و ۳۰ پروژه آبرسانی به روستاها با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری برسد.

تا پایان سال جاری بخش لجن تصفیه خانه فاضلاب همدان با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد

حسینی بیدار با بیان اینکه دیگر برنامه ها نیز در دستور کار است، بیان کرد: از دیگر پروژه ها می توان به پروژه تصفیه خانه فاضلاب همدان اشاره کرد که در این پروژه، بخش لجن آن در حال پیگیری است و تا پایان سال جاری این پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد که این پروژه اثر ویژه ای خواهد داشت.

 وی افزود: در همین راستا مدنظر است تمامی صنایع زیر دست تصفیه خانه، با تخصیص های دریافتی از وزارت نیرو یا به روش های سرمایه گذاری تحت پوشش آب پایدار درآید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان همچنین عنوان کرد: با بازچرخانی انجام شده، پساب شهر همدان را به نوعی تصفیه می کنیم که به حد قابل شرب ارتقاء یابد و این آب را دراختیار صنعت قرار میدهیم تا بتوانیم پایداری لازم را در استان ایجاد کنیم .

وی در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در حوزه تصفیه خانه عنوان کرد: در همین رابطه مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب همدان وارد مدار شد که با این اقدام در حال حاضر توانایی تصفیه ۱۲۸۰ لیتر در ثانیه  پساب فاضلاب را داریم.

آب مورد نیاز پتروشیمی هگمتانه تامین خواهد شد

حسینی بیدار همچنین افزود:با افتتاح پتروشیمی هگمتانه آب مورد نیاز این مجموعه توسط شرکت آب و فاضلاب استان تامین خواهد شد.

سید هادی حسینی بیدار در ادامه سخنانش ضمن اشاره به طرح جدید مطرح شده از سوی هیئت دولت،گفت: این برنامه با عنوان «طرح امید» کلید خورد که بر این اساس با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، وزیر نیرو و مقام عالی وزارت طرحی در بخش آب ارائه و دو هفته پیش مصوب شد.

وی افزود: براین اساس مشترکینی که یک سوم الگوی مصرف را رعایت می کنند از تعرفه صفر مصرف آب و فاضلاب برخوردار خواهند شد و تعرفه قبوض این عزیزان صفر خواهد شد.

وی توضیح داد: بر این اساس در بخش شهری ۱۶ درصد مشترکین خانگی ما با ۵۶ هزار انشعاب شامل این طرح خواهند شد.

حسینی بیدار با بیان اینکه چنانچه تامین هر یک لیتر در ثانیه آب برای هر شهر یا استان به قیمت الان ۶۰۰ میلیون تومان برای دولت  هزینه داشته باشد اگر بتوانیم ۳۰ درصد آب ذخیره نماییم  کمک خوبی به کل جامعه شود؛ بیان کرد: در بخش روستایی نیز با اجرای این طرح ۹ درصد مشترکین خانگی با ۲۱ هزار انشعاب  شامل این بخشودگی می شوند.

کد خبر: ۶۴٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha