۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
کلانشهر کرج گنجایش افزایش جمعیت و ساخت و ساز ندارد
استاندار البرز:

کلانشهر کرج گنجایش افزایش جمعیت و ساخت و ساز ندارد

کرج- استاندار البرز با بیان اینکه کلانشهر کرج دیگر گنجایش جمعیت ندارد و اراضی این شهرستان از ساخت و ساز اشباع شده است، گفت: با ایجاد زیرساخت های لازم همچون درمانی و آموزشی و ورزشی، درصدد مانایی جمعیت در سایر شهرستان ها هستیم.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، عزیزالله شهبازی در بازدید از سازمان جهاد کشاورزی استان که روز سه شنبه انجام شد، با اشاره به اینکه جهاد جامعه هدف گسترده ای دارد، گفت: مسئولیت مجموعه جهاد کشاورزی در این شرایط سخت تحریم و شیوع کرونا بسی دشوار و خطیر است چرا که تامین کالاهایی اساسی همچون مرغ و تخم مرغ و محصولات کشاورزی و باغی را بر عهده دارند.

شهبازی اضافه کرد: سال گذشته در خصوص توسعه کشت های کشاورزی در البرز طبق ماموریت محوله از سوی وزارت جهاد کشاورزی به میزان ۲۵۰ هکتار بود که با تلاش های صورت گرفته بر روی ۷۵۰ هکتار مطالعه صورت گرفت.

استاندار البرز با بیان اینکه البرز در راستای تولید بذرهای هیبریدی نیز بسیار فعال و شاخص عمل کرده است، گفت: سال گذشته رشد صادرات کشور ۳۲ درصد بوده ولی این رشد در البرز ۷۲ درصد بوده است و بر اساس آمار گمرک، بخش بزرگی از محصولات صادر شده البرز در بخش کشاورزی است.

وی اظهار کرد: ارزش زمین در البرز بدلیل آب و هوای مطلوب، همجواری با پایتخت و عواملی دیگر، بسیار بالا است از این رو حفاظت از این اراضی و حفظ هویت باغات و کشاورزی این استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ضرورت نظارت بیشتر بر ساخت و سازهای غیرمجاز
شهبازی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم ساخت و ساز غیرمجاز صورت گیرد که کار به تخریب برسد، گفت: حوزه سرزمینی مشخص است و اگر ساخت و سازهای غیر مجاز صورت گیرد به طور قطع مشخص می شود. از این رو باید قبل از اینکه اراده در این خصوص شکل گیرد ضرورت دارد اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: بر این اساس از ابتدای حضورم در خصوص عدم کسب درآمد از کمیسیون های ماده ۱۰۰ و ماده ۵ ورود کردم و اکنون شهرداری های استان بودجه خود را بر مبنای درآمدهای حاصل از این امر نمی بندند.

وی افزود: جهاد کشاورزی باید اشراف کامل و کافی به همه امور حوزه خود بویژه تغییر کاربری ها داشته باشد، نباید چشم خود را بر روی اعمال خلاف قانون ببندیم، ساخت و ساز غیرمجاز، موضوعی نیست که بتوان پنهانش کرد. بنابراین لزوم نظارت بیشتر بر این امر بیش از پیش حس می شود.

کرج از جمعیت اشباع شده است
استاندار البرز تاکید کرد: کرج دیگر گنجایش جمعیت ندارد و اراضی این شهرستان از جمعیت و ساخت و ساز اشباع شده از این رو با ایجاد زیرساخت های لازم همچون درمانی و آموزشی و ورزشی، درصدد مانایی جمعیت در سایر شهرستان ها هستیم.

شهبازی افزود: در خصوص تامین اعتبارات لازم در خصوص اقدامات و پروژه های جهاد کشاورزی نهایت همراهی را خواهم داشت چراکه فعالیت های مهم و عامه پسندی در این سازمان صورت می گیرد که مهمترین آنها امنیت غذایی استان است.

وی اظهار کرد: این سازمان از میزان رضایتمندی بالایی از سوی مردم برخوردار است و کارکنان آن به حق، جهادی وارد عمل شده اند.

کد خبر: ۶۴٬۰۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha