۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
هیچ منطقه آزادی در مازندران مصوب نشده است
نماینده مردم آمل در مجلس:

هیچ منطقه آزادی در مازندران مصوب نشده است

آمل - نماینده مردم آمل در مجلس درباره منطقه آزاد آمل گفت: هیچ منطقه آزادی در استان تصویب نشده است.

عزت اله یوسفیان‌ملا در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تصویب منطقه آزاد در شهرستان آمل بیان کرد: فعلاً هیچ منطقه آزادی در استان مازندران تصویب نشده اما بررسی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در ۱۰۵ شهر از سراسر کشور به صحن علنی مجلس رفته است که آمل جزو آن است زیرا آمل تنها شهری که دارای اتاق بازرگانی دارد و این اتاق یک گام بزرگ برای بهره‌مندی از منطقه ویژه اقتصادی است.

وی با اشاره به تغییر و تحولات در انتصاب فرمانداری آمل یادآور شد: در امر بازنشستگی فرماندار آمل صحبتی با بنده نشده و کلامی در این مورد به میان نیامده اما در امر سن بازنشستگی فرد پس از ۳۵ سال بازنشسته و حکم آن را از وزارت کشور دریافت می‌کند و فعلاً فرماندار این شهرستان به این مدت بازنشستگی نرسیده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه ملی بزرگ‌ترین سد مخزنی هراز مازندران واقع در رودخانه هراز بیان کرد: این سد به‌تنهایی ۲۷ درصد آب سطحی مازندران را جمع‌آوری می‌کند درحالی‌که در دیگر سدهای مازندران اعم از لفور، تجن، شهید رجایی و البرز فقط ۸ درصد این آب‌های سطحی جمع‌آوری می‌شود.

یوسفیان ملا بابیان اینکه تمامی رودخانه‌های استان به جهت سرعت، میزان و کیفیت آب با رودخانه هراز قابل‌مقایسه نیست، افزود: وزارت نیرو احداث هفت سد را به این استان داده اما با ساخت سد هراز بسیاری از اراضی پایین‌دست مازندران با بهره‌مندی آب کشاورزی از تبدیل‌شدن این اراضی به شوره‌زار جلوگیری می‌کند.

یوسفیان ملأ با تأکید بر اینکه برای تأمین آبگیری سد مخزنی ۱۰ درصد از آب رودخانه سرد آبرود تأمین می‌شود که این حائز اهمیت است، یادآور شد: این سد با آبگیری ۶۰۰ میلیون مترمکعب، آب شرب پنج شهر مرکزی مازندران و آب کشاورزی یک‌صد هزار از اراضی این استان را تأمین می‌کند.

کد خبر: ۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha