۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
تسلا سال آینده فعالیت خود را در هند آغاز می کند
هند به دنبال کاهش مصرف سوخت و آلودگی‌ هوا

تسلا سال آینده فعالیت خود را در هند آغاز می کند

ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا موتورز در توییتر خود در پاسخ به انتشار خبر حضور شرکت خودروسازی تسلا در سال ۲۰۲۱ در هند را تایید کرد اما گفت: این اتفاق در ژانویه رخ نخواهد داد.

بازار؛ گروه خودرو: نیتین گادکاری، وزیر حمل و نقل کشور هند روز دوشنبه به روزنامه ملی ایندیان اکسپرس گفت: زنجیره تامین شرکت خودروسازی تسلا اوایل سال آینده به هند می‌آید.

وی با اشاره به اینکه این شرکت خودروساز که در زمینه خودروهای الکتریکی فعالیت دارد، قرار است کار خود را با فروش در هند آغاز کند، اضافه کرد: در صورت استقبال کافی از محصولات این شرکت، ممکن است تسلا برای مونتاژ و تولید نیز اقدام کند.

بر اساس این گزارش مسئولان کشور هند مشتاقانه به دنبال کاهش وابستگی به نفت و کاهش آلودگی هستند. با این ‌حال تلاش‌های آن‌ها برای ارتقا خودروسازی مبتنی بر خودروهای الکتریکی به دلیل عدم سرمایه گذاری در تولید و زیرساخت هایی همچون ایستگاه های شارژ متوقف شده است.

در همین راستا بر اساس گزارشی که در نشریه اقتصادی تایمز منتشر شده است، به نظر می‌رسد که اولین خودرویی که از شرکت خودروسازی تسلا به بازار عرضه می شود، ارزان ترین مدل در میان محصولات این شرکت تسلا است و قیمت آن از بیش از ۷۴ هزار و ۷۳۹ دلار (۵.۵ میلیون روپیه هند) شروع می‌شود.

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا نیز روز گذشته در توییتر خود در پاسخ به انتشار این خبر از سوی نشریه تایمز، حضور شرکت خودروسازی تسلا در سال ۲۰۲۱ در هند را تایید کرد اما گفت: این اتفاق در ژانویه رخ نخواهد داد.

گفتنی است چند ماه پیش دولت مهاراشترا تسلا را به این ایالت پس از پیشنهاد ماسک برای ورود به این کشور در سال آینده دعوت کرده بود.

شایان ذکر است سهام شرکت خودروسازی تسلا به عنوان سازنده اتومبیل های برقی در معاملات اخیر ۲ درصد افزایش یافته است.

کد خبر: ۶۳٬۹۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha