۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
انقلاب صنعتی نیازمند نسل جدید مدیران| فرهنگ کار تغییر کرده است
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی:

انقلاب صنعتی نیازمند نسل جدید مدیران| فرهنگ کار تغییر کرده است

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، گفت: نوآوری‌های امروزی بیشتر از جنس نوآوری‌های تدریجی و ساختاری و در خوش‌بینانه‌ترین حالت نوآوری‌های تحول آفرین هستند و به ‌ندرت شاهد نوآوری های رادیکال هستیم و خواهیم بود و در دنیای کسب‌وکار، نوآوری‌ها بیشتر از جنس نوآوری های خدمت افزا هستند.

به گزارش بازار، «ابوالفضل کیانی بختیاری» در پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی، اظهار داشت: تعداد مقالات دریافتی را در این کنفرانس را ۱۹۰ و تعداد مقالات پذیرفته شده را ۴۵ عنوان ذکر کرد که در زمینه موضوعاتی همچون، فضای کسب و کار در پرتو تحولات نوظهور، جهش تولید و بهره وری در ظرفیت کسب وکار، مدیریت صنعتی در شرایط پیچیده کسب وکار و مدیریت زنجیره تأمین و نوسازی صنعت در عصر دیجیتال نوشته شده اند.

وی با بیان اینکه بسیاری از نظریه‌های جهانی مدیریت در عصر انقلاب‌های صنعتی ۲ و ۳ خلق شده‌اند و برای مدیریت در انقلاب صنعتی چهارم و سازمان‌های نسل ۴.۰ تناسب ندارند، تصریح کرد: به نسل جدیدی از نظریه‌های مدیریتی و مدیران نیاز است تا بتوانند سازمان‌ها را در انقلاب صنعتی چهارم هدایت کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ضمن برشمردن مولفه های بنیادین در انقلاب چهارم صنعتی، به بیان برخی تغییرات پارادایمی در مدیریت با ظهور صنعت ۴.۰ پرداخت.

وی ظهور نسل جدید فناوری‌ها، الزامات مدیریتی همچون تبدیل شدن مدیران به افرادی آگاه به فناوری و پُررنگ شدن نقش مدیریت استعدادهای فناورانه را از جمله این تغییرات عنوان کرد.

کیانی بختیاری تغییر فرهنگ کار و ورود نسل جدید به بازارهای کار بین المللی با دلبستگی سازمانی کمتر، مهارت های فناوری و انتظارات بیشتر همراه با الزامات مدیریتی همچون مدیریت اقتضایی منابع انسانی همچنین تغییر الگوهای کاری همچون افزایش تقاضا برای مشاغل انعطاف‌پذیر، دورکاری، مشاغل خودمختار، تعادل بیشتر بین کار و زندگی همراه با الزامات مدیریتی همچون طراحی جدید شغل، طراحی نوظهور محیط‌های کاری و طراحی جدید زمان‌های کاری را از جمله دیگر تغییرات پارادایمی عنوان کرد.

افول عصر طلایی نوآوری‌های رادیکال
وی تبدیل شدن نوآوری به پارادایم اصلی کسب‌وکار همچون تغییر مدل‌های کسب‌وکار، تغییر الگوهای حکمرانی سازمانی را نیازمند الزامات مدیریتی همچون رهبری نوآوری، بازطراحی مدل کسب ‌و کار و طراحی و مدیریت شکل‌های نوین سازمانی دانست.

کیانی بختیاری تأثیر صنعت ۴.۰ بر نوآوری و مدل‌های کسب‌وکار را افول نوآوری‌های رادیکال و ظهور نوآوری خدمت افزا عنوان کرد و اظهار داشت: عصر طلایی نوآوری‌های رادیکال در قرن ۲۱ به سر رسیده است. نوآوری‌های امروزی بیشتر از جنس نوآوری‌های تدریجی و ساختاری و در خوش‌بینانه‌ترین حالت نوآوری‌های تحول آفرین هستند و به ‌ندرت شاهد نوآوری های رادیکال هستیم و خواهیم بود و در دنیای کسب‌وکار، نوآوری‌ها بیشتر از جنس نوآوری های خدمت افزا هستند.

دبیرعلمی پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی در خصوص ساختار کسب و کار پلتفرمی، اظهار داشت: پلتفرم‌ها با تسهیل تراکنش‌ها ارزش ایجاد می‌کنند، درحالی‌ که کسب ‌وکارهای خطی با تولید کالا یا خدمات، این کار را صورت می دهند.    

کیانی بختیاری مدیریت زنجیره تامین ۴.۰ را مدیریت زنجیره تأمین از ابتدا تا انتها یعنی از تأمین مواد اولیه تا رسیدن محصول به دست مشتری و خدمات پس از فروش عنوان کرد و نیز دانستن اینکه هر یک از اجزا، قطعات و محصولات در هر لحظه از زمان تولید تا مقصد نهایی و حتی پس از آن در چه مکانی هستند.

در تولید سنتی، جهش به کمک همپایه سازی صنعتی صورت می گیرد که روشی برای رسیدن به سطحی از کیفیت و استاندارد است که کشورهای رقیب به آن دست یافته اند

کاربردهای جهش تولید سنتی
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ضمن توضیح کارآیی عملیاتی اینترنت اشیای صنعتی در زنجیره تامین مثال هایی واقعی از کاربرد بلاکچین در زنجیره تأمین را بیان کرد.

وی در ادامه به تأثیر صنعت ۴.۰ بر خلق شکل‌های جدید سازمانی شامل سازمان شبکه‌ای، سازمان هوشمند، سازمان دوسوتوان و سازمان خودطراح پرداخت.

کیانی بختیاری در خصوص جهش تولید سنتی، اظهار داشت: در تولید سنتی، جهش به کمک همپایه سازی صنعتی صورت می گیرد که روشی برای رسیدن به سطحی از کیفیت و استاندارد است که کشورهای رقیب به آن دست یافته اند و ضمن جبران عقب ماندگی ها موجبات پیشی گرفتن را هم فراهم می کند و در صنایع با اصالت بالا و چرخه عمر طولانی نظیر صنعت خودرو،   فولاد، نساجی، دارو و ... کاربرد داد.

وی افزود: تاثیر صنعت ۴.۰ بر جهش تولید مدرن به کمک حرکت یا پیشرفت جهش وار صورت می گیرد و در صنایع با اصالت کم و چرخه عمر کوتاه و ارزش افزوده بالا نظیر صنایع پیشرفته، تراشه های حافظه، تلفن همراه، بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، مواد پیشرفته و ... حائز اهمیت است.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در پایان سخنان خود بر ضرورت توجه سازمان ها برای باز پیکره بندی ساختاری و شایستگی ها، حرکت اقتصاد جهانی به سوی مدیریت ۴.۰، کسب و کارهای پلتفرمی، خدمت افزا، نوآوری های تحول آفرین، مدیریت شبکه ای،   سازمان های خود طراح، هوشمند، مدیریت دوسو توانی و چند ساحتی، آموزش های انبوه، آنلاین و باز، مشاوره های جمع سپاری شده و نوآوری باز و... همچنین ضرورت سیاستگذاری، برنامه ریزی، فرهنگ سازی و پیاده سازی مولفه های بنیادین صنعت ۴.۰ در مدیریت و جهش تولید به کمک مدیریت مدرن و در هم آمیزی فناورهای نوظهورصنعت ۴.۰ تاکید کرد.

کد خبر: ۶۳٬۹۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha