۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
 اولین نسل ربات شارژر الکتریکی  فولکس واگن رونمایی شد
معرفی ربات شارژرهای هوشمند برای خودرو های برقی

اولین نسل ربات شارژر الکتریکی فولکس واگن رونمایی شد

شرکت فولکس واگن با همکاری کمپانی ولفس برگ، اولین نسل ربات های هوشمند را برای شارژ کردن باتری خودروهای برقی رونمایی کرد. این ربات سیار قادر است در فضاهای محدود همانند پارکینگ ها به رانندگان وسایل نقلیه برقی بدون دخالت انسانی خدمات ارائه کند.

سیران خانعلی زاده؛ بازار: بسیاری از عوامل محیطی و زیست محیطی همانند افزایش آلاینده ها و کاهش سوخت های فسیلی، منجر به ایجاد تحولات بزرگی در صنایع سنگین و وسایل نقلیه شد، در این راستا بسیاری از کمپانی های بزرگ تولید اتومبیل های لوکس و قدرتمند توجه خود را به طراحی خودروهایی  معطوف ساختند که انواع دیگری از انرژی را به عنوان منبع تغذیه استفاده کنند و در سایه این تلاش ها ما  اکنون شاهد تردد اتومبیل های برقی و هیبریدی در سطح خیابان های شهر های مدرن هستیم. تولید و انبوه سازی این اتومبیل ها از یک سو و ایجاد زیر ساخت های مرکزی به عنوان منبع شارژ از سوی دیگر، چالش های زیادی را پیشروی شرکت های تولید کننده قرار داد است؛ اما شرکت فولکس واگن با یک اقدام آینده نگرانه در حل این چالش پیشگام شد و اولین نسل ربات های سیار شارژ کننده خودرو های برقی هوشمند را معرفی نمود.


 

فولکس واگن به عنوان یکی از شرکتهای تولید کننده ماشینهای مدرن، با همکاری Wolfsburg، ربات های شارژ کننده سیاری را طراحی و تولید کرده اند که قادر می باشند در محیط های بسیار کوچک همانند پارکینگ ها و گاراژهای زیرزمینی، باتری اتومبیل های برقی را در کمترین زمان ممکن شارژ کنند. در واقع، در سال های اخیر تمرکز این دو  شرکت بر ادغام ربات شارژ در یک مفهوم کلی برای ایجاد موفقیت آمیز  و بلند مدت تحرک برقی در نتیجه الکتریکی سازی حمل و نقلی بوده است  .این ربات های شارژ کننده می توانند چند ماشین برقی را به صورت همزمان و بدون محدودیت شارژ نمایند. ربات های شارژی از طریق یک نرم افزار با نام  Car-to-X با وسیله برقی ارتباط برقرار می کند و تمامی  فرایندها، اعم از باز کردن فلپ سوکت شارژ گیری تا اتصال دوشاخه و جدا کردن را  به صورت تماما خودکار و بدون دخالت انسانی انجام خواهند داد. این ربات دارای طراحی بسیار هوشمندانه و جسورانه است و تمامی عملیات شارژ باتری خودرو را از طریق دستورالعمل های برنامه همراه انجام می دهد.


یکی از مهم ترین ویژگی های این ربات ها حالت سیار بودن و قابلیت استفاده در انواع مکان ها با فضای بسیار محدود می باشد. در واقع این شارژ کننده های هوشمند نتنها  نیاز به زیر ساخت های ثابت به عنوان ایستگاه مرکزی شارژ کردن را از بین برده بلکه هزینه های بالقوه تعمیر و نگهداری را نیز کاهش خواهد داد. توماس اشمال مدیر عمال گروه فولکس واگن در مصاحبه اخیر خود با روزنامه گاردین اعلام کرد: ربات های شارژ کننده یک روش چندمنظوره برای تسریع فرایند شارژ گیری و کاهش نیاز به ایستگاه های مرکزی خواهند بود. این ربات ها به سهولت قابل دسترس هستند  و در محدود ترین فضا به کاربران خدمات ارائه خواهند داد. وی تاکید کرد، که استقرار چندین عدد از این ربات ها در پارکینگ های عمومی می تواند پاسخگوی نیاز ماشین های الکتریکی زیادی خواهد بود. وی در ادامه افزود، ربات های شارژر، بسیار انعطاف پذیر بوده و شامل مجموعه کاملی از ربات های شارژ کننده DC هستند که برای اولین بار پا به عرصه می گذارند.

وی تصریح  نمود، ربات  شارژها با موفقیت به  وضعیت نمونه اولیه رسیده اند و اکنون تیم تجاری در حال توسعه واحد های بیشتر هستند و در مراحل بعدی نیز، تمامی اجزا فولکس واگن مسئول کلیه فعالیت ها و پشتیبانی ربات شارژرها خواهند بود. این ربات دارای ایستگاه ذخیره بسیار قوی است که قادر است در طول روز حداقل ۴۵ عدد باتری خودرو برقی را شارژ نماید. ابتدا میزان شارژ مورد نیاز خودرو از طریق الگوریتم عددی این ربات بررسی شده و سپس فرایند شارژ گیری آغاز می شود. به گفته وی، تمامی مراحل پرداخت هزینه از طریق نرم افزار ارتباطی انجام خواهد شد و استفاده از کارت و یا هر عامل میانجی خارجی نیز حذف شده است.

همانطور که قبلا بدان اشاره شد این ربات قادر است به صورت همزمان چندین وسیله نقلیه برقی را شارژ کند، در این شرایط ربات شارژر یک واحد ذخیره انرژی متحرک را به خودرو انتقال داده و به قسمت سوکت شارژ اتصال نموده  و پس از اطمینان حاصل کردن از تماس درست سوکت، پس از چند ثانیه شارژ باتری خودرو شروع می شود. این واحد شارژ در کل فرایند بدو تحرک بر روی جایگاه خودرو باقی خواهد ماند و همزمان،   شارژ وسیله برقی دیگر شروع می شود. سرویس شارژ پس از پایان کار، واحد ذخیره انرژی سیار را به طور مستقل جمع آوری کرده و به ایستگاه شارژ مرکزی بر می گرداند. البته لارم به ذکر است که این ربات خود نیازمند به شارژ منبع هسته ای  دارد در این صورت پس از پایان یافتن انرژی ذخیره شده به ایستگاه های پشتیبانی ارسال می شود و در کمترین زمان ممکن به موقعیت خدماتی خود بازگردانده می شد.

تیم طراحی فولکس واگن هنوز اطلاعات جامعی را در مورد سیستم عامل و سایر فناوری های به کار گرفته شده در این ربات ها اعلام نکرده اند. .بر اساس پیش بینی ها، این ربات هوشمند تا پایان سال میلادی ۲۰۲۱ در بیشتر از ۱۵ نقطه در شهرهای مدرن اسکان داده می شوند.

کد خبر: ۶۳٬۹۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha