۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴
ایجاد کارخانه های فرآوری در سیستان و بلوچستان در دستور کار است
رئیس صمت سیستان و بلوچستان:

ایجاد کارخانه های فرآوری در سیستان و بلوچستان در دستور کار است

زاهدان - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت های لازم برای ایجاد کارخانه های فرآوری در این استان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، داوود شهرکی در نشست با فرماندار مهرستان اظهار داشت: اتفاقات خوبی در حوزه‌ی صنعت، معدن و تجارت در سطح استان سیستان و بلوچستان رخ داده که شناسایی ذخایر اقتصادی و بی نظیر طلا، مس، منیزیت، تیتانیوم از «ن جمله است و فعالیت‌های لازم برای ایجاد کارخانه‌های فرآوری نیز در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: نگاه ما تعریف پروژه‌های صنعتی و معدنی برای هر شهرستان است تا با حضور سرمایه گذاران شهرستان‌های استان به تناسب به رشد و توسعه اقتصادی برسند.

وی ادامه داد: در ناحیه صنعتی مهرستان ۲۶ فقره قرارداد ایجاد واحد صنعتی در گستره‌ی ۸ هکتار منعقد شده که با ۵ واحد به بهره برداری رسیده تا کنون زمینه‌ی اشتغال ۵۰ نفر فراهم شده است.

شهرکی در ادامه به موضوع تنظیم بازار اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال بیش از ۳۵۰ تن انواع کالاهای اساسی از جمله شکر، مرغ، برنج و روغن خوراکی با هدف تنظیم بازار در شهرستان مهرستان توزیع شده و آمادگی این وجود دارد در صورت نیاز کالاهای اساسی بی تری برای شهرستان ارسال شود.

 ۲۰ هزار تن خرما در سردخانه‌های مهرستان موجود است
محمد رفیع دهواری، فرماندار مهرستان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت پذیرفته در حوزه‌ی صنعت، معدن و تجارت در این شهرستان به پتانسیل مهرستان در زمینه‌ی خرما اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۲۰ هزار تن خرما در سردخانه‌های شهرستان موجود است که با توجه به نوع و کیفیت و بسته بندی مناسب می‌توان از این ظرفیت جهت تولید و صادرات و همچنین راه اندازی کارخانه‌های تولیدی الکل استفاده کرد.

کد خبر: ۶۳٬۹۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha