۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
تأمین زمین مورد نیاز طرح مسکن ملی قم در منطقه پردیسان
معاون استاندار قم:

تأمین زمین مورد نیاز طرح مسکن ملی قم در منطقه پردیسان

قم - بهشتی، معاون استاندار قم گفت: زمینی به مساحت ۵۶۰ هکتار در شهرک پردیسان به طرح اقدام ملی مسکن اختصاص داده شد که پاسخگوی تمام متقاضیان این طرح است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری قم، محسن بهشتی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن از طرح‌های اولویت‌دار دولت است و سهم استان قم در این طرح ساخت حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ مسکن است، اضافه کرد: به دلیل کمبود اراضی دولتی در استان قم و امکان بارگذاری بیشتر در شهر جدید امیرکبیر، به متقاضیان قمی اجازه ثبت‌نام در این شهر جدید داده شد.

وی ادامه داد: حدود ۱۱ هزار و ۸۰۰ متقاضی مسکن قمی در شهر جدید امیرکبیر ثبت‌نام کردند که بدون هماهنگی با مسئولان استانی بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت:‌ شهر جدید امیرکبیر که به‌عنوان نخستین شهر جدید ویلایی در کشور شناخته شده‌ است در کیلومتر ۷۰ محور بزرگراهی قم - اراک قرار دارد که واحدها به‌صورت ویلایی یک طبقه با متراژ ۳۰۰ متر زمین و ۱۰۰ متر بنا احداث خواهد شد.

بهشتی بیان کرد: استاندار قم مراتب اعتراض را به‌صورت مکتوب به وزیر راه و شهرسازی ارسال و اعلام کرد و این آمادگی در استان قم وجود دارد تا برای جبران کسری زمین دولتی، الحاق زمین در مراجع قانونی استان صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به اسناد بالادستی و طرح تفصیلی شهر، زمینی را برای برنامه‌های توسعه مسکن در آینده و جابه‌جایی متقاضیانی که در شهر جدید امیرکبیر ثبت‌نام کرده بودند، مشخص کردیم.

بهشتی تصریح کرد: ثبت‌نام شهروندان قمی در ۸۰ کیلومتری این شهر کار کارشناسی و زیبنده و زیبنده مردم این استان نبود.

وی با اشاره به بررسی مباحث کارشناسی، بیان کرد: زمینی به مساحت ۵۶۰ هکتار در کارگروه امور زیربنایی مصوب شد و پس از تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان، برای تصویب به شورای عالی شهرسازی ارسال خواهد شد.

معاون استاندار قم افزود: با این اقدام زمین مورد نیاز برای طرح اقدام ملی مسکن به‌طور کامل برای همه متقاضیان استان تامین و دغدغه همشهریان برطرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: زمین تأمین شده در منطقه پردیسان واقع است و ظرفیت احداث مسکن در آن بیش از تعداد متقاضیان مسکن ملی است و امیدواریم این زمین نیازهای مسکن در چند سال آینده را نیز پاسخگو باشد.

بهشتی درعین‌حال گفت: تأمین مسکن برای افرادی که مایل به سکونت در شهر جدید امیرکبیر هستند نیز طبق برنامه قبلی پیش خواهد رفت.

وی بیان کرد: برای ساخت مسکن ملی، زمین دولتی نیاز است که این امکان در حال حاضر فقط در شهرک پردیسان که محور توسعه شهر قم در اسناد بالادستی است، مهیاست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم بیان کرد: متقاضیانی که در ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن، شهر جدید امیرکبیر را انتخاب کردند، با مشکلاتی مواجه شدند که از این بابت عذرخواهی می‌کنیم؛ اگر این مسئله با استان هماهنگ می‌شد، نمی‌پذیرفتیم و در شهر قم زمینی تأمین می‌کردیم.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تأسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

بافت فرسوده و شهرهای کوچک ظرفیت‌های بخش مسکن قم
بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تقویت شهرهای کوچک استان از سیاست‌های بخش مسکن استان است و پنج شهر کهک، قنوات، دستجرد، سلفچگان و جعفریه ظرفیت جمعیت‌پذیری بالایی دارد که می‌توانیم توسعه دهیم.

وی با اشاره به وجود ۱۵۰۰ هکتار بافت فرسوده شهری در قم، افزود: با توجه به این‌که بافت فرسوده قابل احیا، نوسازی، بازسازی و بهسازی است و از سوی دیگر امکاناتی از جمله آب، برق، گاز، مخابرات، شبکه راه‌ها و خدمات شهری در این مناطق وجود دارد، تسهیلات و مساعدت‌هایی به مالکان در بافت فرسوده داده می‌شود.

کد خبر: ۶۳٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha