۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
طرح توسعه باغ و کشت گیاهان دارویی در ۲۵۳ هکتار از اراضی قزوین اجرا شد
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی قزوین:

طرح توسعه باغ و کشت گیاهان دارویی در ۲۵۳ هکتار از اراضی قزوین اجرا شد

قزوین-مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طرح توسعه باغ و کشت گیاهان دارویی طی یک سال گذشته در سطح ۲۵۳ هکتار از اراضی شیب‌دار این استان اجرایی شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، علی اکبری تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح بیش از ۱۷۰ هکتار از این اراضی به کشت گیاهان دارویی اختصاص پیدا کرده است.

به گفته وی، از میزان سطح کشت گیاهان دارویی، ۱۴۵ هکتار به کشت زیره سبز دیم، ۲۳ هکتار کشت گل محمدی و ۲ هکتار کشت گل گاو زبان رفته است.

وی اظهار داشت: همچنین طرح احداث و توسعه باغات در سطح ۸۳ هکتار اراضی شیب‌دار اجرا شد که این طرح شامل ۲۱ هکتار باغ دیم بادام ،۴۲ هکتار باغ فندق و ۲۰ هکتار باغ انگور بوده است.

اکبری ادامه داد: استان قزوین بستر مناسبی را برای توسعه کشت گیاهان دارویی و احداث باغ در اراضی شیب‌دار دارد و از این رو احداث باغات بادام، انگور، فندق، گل‌محمدی، گل گاو زبان، سماق، زرشک و زیره (آبی و دیم) در مناطق مستعد در دستور کار اجرایی قرار گرفته است.

وی ایجاد اشتغال، درآمدزایی برای بهره برداران، جلوگیری از فرسایش خاک و ذخیره روان آب‌ها و سیلاب، کمک به پایداری محیط زیست، جلوگیری از تولید ریزگردها، تغییر آب و هوایی منطقه‌ای براساس استعداد هر منطقه و جلوگیری از مهاجرت روستاییان را از مهمترین مزایای اجرای طرح احداث باغ در اراضی شیب دار عنوان کرد.

کد خبر: ۶۳٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha