۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
گرانفروشی به بهانه گران خریدن، مورد پذیرش نیست
هشدار تعزیرات به تولیدکنندگان و فروشندگان محصولات شوینده:

گرانفروشی به بهانه گران خریدن، مورد پذیرش نیست

اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران گفت: به اتاق اصناف اعلام کردیم به بهانه گران خریدن شوینده، اجازه گران‌فروشی ندارند و تعزیرات این بهانه‌ها را نمی پذیرد.

به گزارش بازار، محمدعلی اسفنانی در خصوص اقدامات صورت گرفته در تعزیرات حکومتی طی هفته گذشته، اظهار کرد: در یکی دو هفته اخیر مشکلات مربوط به عرضه مرغ و تخم مرغ را داشتیم که به سرانجام رسید.

وی از حذف واسطه هایی سخن گفت که در نظام توزیع ایجاد اخلال می کردند و تصریح کرد: در حال حاضر حتی گزارش هایی بدست ما می رسد که در برخی میادین زیر قیمت مصوب ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان مرغ عرضه می شود.

اسفنانی با بیان اینکه حذف واسطه های اخلالگر قیمت ها را متعادل می سازد، افزود: در هفته گذشته با افزایش قیمت برخی میوه های وارداتی نظیر موز روبرو بودیم و موضوع را در میدان میوه و تره بار تهران مورد بررسی قرار دادیم.

این مقام مسئول در تعزیرات حکومتی دلیل افزایش قیمت میوه های صد در صد وارداتی را ناظر بر اخلال در واردات یا تفاوت نرخ ارز عنوان کرد و گفت: در حال بررسی هستیم تا شاید سازمان های مرتبط کمک نمایند و قیمت این محصول کاهش پیدا کند.

اسفنانی با اعلام اینکه برخی مردم کماکان نسبت به قیمت روغن و نبود این کالا گلایه دارند، تصریح کرد: بحث فروش کالای اجباری را نیز داریم و برخی فروشگاه ها خریدار را مجبور به خرید کالای دیگری در کنار روغن می کنند که تخلف است و طبق قانون مجازات دارد.

وی افزود: اگر کسی کالای مازاد را در کنار کالای مورد نیاز بفروشد، مجازات صنفی خواهد شد و باید جریمه هم شود.

اسفنانی با ابراز تاسف نسبت به افزایش دوباره شوینده ها، گفت: بنده بارها صراحتا گفته ام افزایش قیمت یک ماه پیش تولیدکننده های شوینده از نظر ما وجه قانونی ندارد، چراکه در خرداد و اردیبهشت افزایش بالای ۲۰ درصد داشتند و یکماه پیش هم ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش قیمت داده اند.

وی گفت: اخیرا افزایش قیمت توسط برخی شرکت ها مجددا گزارش شده که قطعا گران فروشی است و امروز مسئول گشت را مکلف کردیم اختصاصا شوینده ها را بررسی کنند و اگر سازمان حمایت قیمت تمام شده کالا را به اضافه سود تمام شده به ما اعلام نماید، تعزیرات مازاد بر آن را گران فروشی تلقی می کند.

اسفنانی همچنین قیمت مرغ را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان برای هر کیلو تخمین زد و نسبت به قیمت موجود در بازار زیر قیمت مصوب، ابراز خوشنودی کرد.

کد خبر: ۶۳٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha