۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
سهم همدان از اعتبارات صندوق نوآوری و شکوفایی کشور ناچیز است
نماینده مردم همدان در مجلس:

سهم همدان از اعتبارات صندوق نوآوری و شکوفایی کشور ناچیز است

همدان - نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی از وجود ۶ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور خبر داد و بابیان اینکه باید طبق برنامه ریزی انجام شده ۶۵ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال باشد، گفت: سهم همدان از اعتبارات صندوق نوآوری و شکوفایی کشور ناچیز است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی پیش از ظهر دوشنبه در نشست با اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور که در بستر فضای مجازی برگزار شد با اشاره به نهایی شدن طرح «جهش تولید دانش‌بنیان» که حلال مسائل دانش‌بنیان‌ها و نهادهای زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است؛ عنوان کرد: در این طرح سعی شده تمام مواردی که دست و پا گیر است حذف و مجوز ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل شود.

وی با اشاره به وجود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در صندوق نوآوری و شکوفایی کشور از نخبگان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها دعوت کرد از این فرصت استفاده کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که باید با توجه به برنامه ۶۵ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور داشته باشیم در حال حاضر تنها ۶ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد.

فلاحی تأکید کرد: برخی استان‌ها مانند تهران بیشترین سهم را در صندوق نوآوری و شکوفایی کشور دارند و برخی هم مانند همدان سهم کمتری به خود اختصاص داده اند که باید آنها را توسعه داده و به بودجه آنها توجه ویژه شود.

وی همچنین افزود: لایحه بودجه ۱۴۰۰ کشور غیر واقعی است و نحوه اختصاص بودجه به دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری از نقاط ضعف بودجه به شمار می‌رود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه عمده مشکلات کشور در بحث مدیریت ضعیف در داخل است، گفت: ۸۰ هزار نفر از اعضای هیئت علمی وزارت علوم مشمول افزایش حقوق ۵۰ درصدی و فوق‌العاده ویژه نشده اند.

کد خبر: ۶۳٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha