۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
وابستگی بودجه به نفت، بیش از ۵۰ درصد است
رئیس انجمن علمی مدیریت صنعتی ایران:

وابستگی بودجه به نفت، بیش از ۵۰ درصد است

آذر، رئیس انجمن علمی مدیریت صنعتی ایران گفت: اگرچه دولت ادعا می‌کند وابستگی دولت به نفت حدود ۲۷ درصد است، اما بررسی‌های دقیق نشان می‌دهد این وابستگی به صورت مستقیم، ۵۱ درصد است.

به گزارش بازار، عادل آذر در پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی با محوریت نوسازی صنعت در تحولات نوظهور، افزود: نگاهی به آمار ارائه شده مرکز آمار درباره رشد اقتصادی و رشد زیرمجموعه آن، نشان می‌دهد در سال ۹۷ رشد اقتصادی کشور برپایه جی دی پی منفی چهار و یک دهم درصد، در سال نود و هشت، منفی شش و هشت دهم درصد و در ۹ ماهه امسال منفی یک درصد بوده است در حالی که قرار بود رشد اقتصادی کشور در برنامه ششم توسعه سالانه ۸ درصد باشد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که رشد صنعت و معدن، در این سه مقطع یاد شده، به ترتیب منفی ۹ و یک دهم درصد، منفی ۱۴ و یک دهم درصد، و منفی هفت دهم درصد بوده است.

رئیس انجمن علمی مدیریت صنعتی ایران با بیان این که سهم صنعت و معدن در اشتغال ایران، ۳۲ درصد، خدمات ۵۰ درصد و کشاورزی ۱۸ درصد است گفت: براساس برنامه، باید نرخ بیکاری در کشور ۱۰ و دو دهم درصد می‌بود که اکنون ۱۲ درصد است و اگر جوانان تحصیل کرده و بیکاران اقماری را به این آمار اضافه کنیم آمار بیکاری ۲۲ درصد می‌شود ضمن این که نرخ بیکاری فقط در بخش بانوان جوان تحصیل کرده ۳۶ د رصد است.

عادل آذر افزود: قرار بود معدل سالانه نرخ تورم تک رقمی و حدود هشت و هشت دهم درصد باشد در حالی که این عدد در سال نودو هشت ۳۵ درصد و هم اکنون ۳۰ درصد است.

وی با بیان این که با وجود همه حمایت‌ها از تولید داخل و رهنمودها و سیاست‌های حمایتی نباید اوضاع صنعت کشور این گونه باشد گفت: باید با استفاده از فناوری‌های نوین و پدیده‌های نوظهور، هم عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم و هم برای آینده طرح و برنامه توسعه‌ای داشته باشیم.

همچنین ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی نیز در این همایش گفت: ۱۹۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارائه شده که از این تعداد ۴۵ مقاله پذیرش شده است.

وی افزود: پنجمین همایش مدیریت صنعتی با عنوان نوسازی صنعت در پرتو تحولات نوظهور در ۱۱ محور برگزار می‌شود که برای محورهای فضای کسب و کار در پرتو تحولات نوظهور شش مقاله، جهش تولید و بهره وری در ظرفیت کسب و کار چهار مقاله، مدیریت صنعتی در شرایط پیچیده کسب و کار ۴ مقاله، و برای بقیه محورها در مجموع ۳۱ مقاله پذیرش شده است.

کد خبر: ۶۳٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha