۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
 پایانه صادراتی ماهیان خاویاری مازندران در آستانه تکمیل شدن است
معاون استاندار مازندران:

پایانه صادراتی ماهیان خاویاری مازندران در آستانه تکمیل شدن است

ساری- خیریان پور، معاون هماهنگی اقتصادی استاندار مازندران خصوصی سازی را گامی مهم برای توسعه اقتصادی دانست و گفت: پایانه صادراتی ماهیان خاویاری در آستانه تکمیل و افتتاح شدن است.

حسن خیریان پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به نقش مازندران در تولید و تامین آبزیان کشور به راه اندازی چهار پایانه صادراتی از جمله ماهیان خاویاری اشاره و اضافه کرد: پایانه صادرات ماهیان خاویاری از جمله مهمترین برنامه‌ها در استان است.

وی پیشرفت این پایانه صادراتی را ۹۵ درصد بیان کرد و گفت: این پایانه می تواند برای صنعت صیادی و صادراتت محصولات به کشورهای همسایه محرک و مشوق باشد.

وی با اشاره به پایین بودن سرانه مصرف ماهی، افزایش تولید را نیازمند داشتن نگاه تجاری و صادراتی برشمرد و گفت: در کنار این مسئله باید به نوسازی کمی و کیفی بنادر و اسکله های صیادی نیز توجه کرد.

خیریان پور با اظهار اینکه اسکله های صیادی مختلفی در استان داریم، خصوصی سازی این اسکله ها را در رونق صنعت شیلاتی و ماهیگیری تاثیرگذار دانست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به تولید بیش از ۱۱۰ هزار تن آبزیان در استان گفت: بندر صیادی بابلسر از جمله بنادر مهم به شمار می رود که سالانه هزار نفر در آن مشغول فعالیت هستند.

کد خبر: ۶۳٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha