۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۶
سیب‌اپ راهی برای دور زدن تحریم‌ها | اکانت ها ۵ ماه است که مشکل ندارد
پاسخ «سیب‌اپ» به بازار درباره ایراد اپلیکیشن ها

سیب‌اپ راهی برای دور زدن تحریم‌ها | اکانت ها ۵ ماه است که مشکل ندارد

مقررات سخت‌گیرانه‌ای که اپل در پی اجرایی کردن تحریم‌ها برآمده سبب شده کاربران آیفون برای دسترسی به اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود به سمت استورهای ایرانی راه کج کرده و از  سیب‌اپ و نمونه‌ استورهای دیگر ایرانی استفاده کنند. در این میان گاهی مشکلاتی پیش می‌آید که کوچک‌زاده مدیر ارتباطات سازمانی سیب‌اپ در خصوص آنها توضیح می‌دهد.

مژده باقری؛ بازار: مقررات سخت‌گیرانه‌ای که اپل در پی تحریم‌ها در پی اجرایی کردن آن برآمده سبب شده کاربران آیفون برای دسترسی به اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود به سمت استورهای ایرانی راه کج کرده و از  سیب‌اپ و نمونه‌ استورهای دیگر ایرانی استفاده کنند. سیب‌اپ به عنوان بزرگترین استور ایرانی برای کاربران IOS از سال ۹۴ وارد میدان فعالیت شده و در این میان در کنار خدماتی که به کاربران ارائه می‌دهد گه گاهی مورد انتقاد کاربران نیز قرار می‌گیرد.

مروری بر صفحات اجتماعی نشان می‌دهد کاربران در شرایط متفاوت به کرش شدن برخی برنامه‌ها و گاها هزینه‌هایی که چند بار باید پرداخت کنند، درمواردی غیرفعال شدن سیب‌اپ و حذف برخی اپلیکیشن‌ها بعد از راه‌اندازی مجدد و همچنین کار نکردن برخی اپ‌هایی که دوباره نصب می‌شوند، اعتراض دارند.

پاسخ سیب‌اپ چیست؟  

حمید کوچک‌زاده مدیر اتباطات سازمانی سیب‌اپ در این خصوص؛ در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه سه روش‌ موجود برای ارائه اپلیکیشن بر روی سیستم آی‌اواس وجود دارد؛ در توضیح این راه‌ها می‌گوید: «یکی از این روش‌ها، ارائه محصولات در اپ‌استور است که متاسفانه به دلیل تحریم‌ها، اپ‌های ایرانی امکان عرضه روی این بستر را ندارند. دومین روش؛ استفاده از حساب‌های اینترپرایز یا همان اکانت‌های سازمانی اپل است. دانلود اپ‌ها در این روش به صورت مستقیم و به رایگان امکان‌پذیر است. ما در سیب‌اپ  تا سال ۹۷ از این مسیر وارد عمل شده بودیم و خدمات را به کاربران ارائه می‌دادیم و هزینه‌ای هم در مقابل دریافت نمی‌کردیم. اما زمانی که سال ۹۷ اپل؛ فرایند مسدودسازی حساب‌های اینترپرایز را استارت زد، بسیاری از حساب‌ها مسدود شد. اما در ادامه با روش سوم که استفاده از روش ادهاک با بهره‌گیری از حساب‌ توسعه‌دهندگان یا همان اکانت دولوپری اپل بود وارد عمل شدیم. اپل در واقع، این حساب‌ها را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا قبل از عرضه محصولات خود، آنها را آزمایش کنند. هر کدام از این اکانت‌ها ظرفیت پذیرش ۱۰۰ کاربر را دارند که برای سرویس‌دهی به کاربران در تعداد بالا، از تعدد این اکانت‌ها در کنار یکدیگر استفاده می‌شود تا در نهایت یک پلتفورم ادهاکی را داشته باشیم. در این روش امکان شناسایی و مسدود کردن تک تک این حساب‌ها برای اپل سخت است. پایداری بیشتر این روش نیز به این موضوع بازمی‌گردد که اگر اپل یک اکانت را مسدود کند در نهایت ۱۰۰ کاربر دچار اختلال می‌شوند ولی سایر کاربران، حتی متوجه این اتفاق نیز نخواهند شد.»

مدیر ارتباطات سازمانی سیب‌اپ با اشاره به قیمت هر اکانت دولوپری اپل ادامه می‌دهد: «هر اکانت ۱۰۰ دلار و در نتیجه برای هر دیوایس ۱ دلار است. اما ما در سیب‌اپ؛ مانند سایر استورها به دلیل تعدد اکانت‌ها و کاربرانی که هر روز به آن اضافه می‌شوند نمی‌توانیم همه درخواست‌های خود را از طریق اپل و طبیعتا با همان قیمت ایده‌آل، تامین کنیم بنابراین به ناچار مجبوریم از راه‌های دیگری وارد شویم که این موضوع هزینه‌های تمام شده را تا چندین برابر بالا می‌برد.»

کوچک زاده نرخ بالای ارز را نیز یکی از دلایلی که زمینه دریافت هزینه از کاربران را ساخته است اعلام می‌کند و تاکید می‌کند: «با توجه به تمام موضوعاتی که توضیح دادیم مشکلاتی گریبانگیر راه ما شده که باعث شده ما در سیب‌اپ ناچار به دریافت هزینه از کاربران باشیم. تا چند ماه پیش، برای تمام کاربرانی که اکانت آنها با مشکل روبه رو می‌شد؛ به دفعات نامحدود گارانتی ارائه می‌شد. این گارانتی هزینه‌های دلاری بالایی نیز برای ما به همراه داشت اما برای رضایت مشتری تا جایی که می‌توانستیم سعی کردیم هوای کاربرانمان را داشته باشیم. اما در ادامه با بالا رفتن روزانه قیمت‌ها و سیر صعودی هزینه‌ها؛ برای ارائه خدمات به کاربران مجبور شدیم گارانتی را حذف کنیم اتفاقی که متاسفانه نه تنها برای سیب اپ، بلکه برای همکارانمان در سایر استور های ادهاکی نیز رخ داد، ولی در عین حال در صورتی که مشکلی برای هر یک از کاربرانمان پیش بیاید، بدون هیچ سودی برای شرکت، فقط هزینه ثبت دستگاهشان در پنل توسعه دهندگان اپل توسط سیب‌اپ دریافت می‌شود. در این خصوص به صورت کاملا شفاف در سایت برای کاربران توضیحات لازم را داده‌ایم تا کاربران ما قبل از خرید اشتراک در جریان باشند و مشکلی در خصوص پرداخت دوباره هزینه در صورت مسدود شدن از سمت اپل نداشته باشند.»

مدیر ارتباطات سازمانی سیب‌اپ در خصوص اعتراضاتی که کاربران در خصوص قیمت‌های این پلتفرم دارند؛ اضافه می‌کند: «تلاش ما در سیب اپ ارائه کارآمدترین و پایدارترین سرویس دانلود اپلیکیشن به کاربران  iOS ایرانی است. از طرفی با اینکه قیمت پایین را در صورتی که منوط به افت کیفیت باشد ابدا نمی‌پذیریم، در حال حاضر می‌توان گفت که پایین‌ترین قیمت را نسبت به سایر همکارانمان داریم و از بابت کیفیت خدمات نیز همین بس که با دانش تیم فنی سیب‌اپ این اطمینان را به کاربران می‌دهیم که بیش از ۵ ماه است که حتی یک اکانت سیب اپ هم توسط اپل بسته نشده است و کاربرانمان شاهد پایداری صد در صدی بوده‌اند و امیدواریم درآینده هم بر همین منوال پیش برویم.»

او در خصوص اعتراضاتی که برخی از کاربران به پشتیبانی نامناسب سیب‌اپ داشته‌اند نیز اینگونه توضیح می‌دهد: «تیم بزرگی از پشتیانی در سیب‌اپ مشغول فعالیتند که به صورت تلفنی، آنلاین، ایمیل و حتی  تلگرامی به صورت چت مستقیم با اعضای تیم پشتیبانی و بات تلگرام سعی در حل مشکلات کاربران دارند. به دلیل حجم بالای کاربرانی که داریم احتمال دارد گاها مشکلاتی در این خصوص رخ دهد که زمان انتظار کاربر کمی زیاد شود، اما در نهایت تلاش ما ارئه بهترین خدمات به کاربران است. ممکن است گاها تیم پشتیبانی قادر نباشد به سرعت به درخواست‌های کاربران پاسخ بدهد؛ به همین دلیل امکان حل مشکل به صورت نرم‌افزاری را نیزبرای کاربران فراهم کرده‌ایم که مراحل کار در سایت مجموعه درج شده است و کاربران در این خصوص می‌توانند به سایت مراجعه کنند.»

کد خبر: ۶۳٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha