۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
مبارزه با مفاسد اقتصادی هیچ موقع تمام نمی شود
دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نهاد ریاست جمهوری:

مبارزه با مفاسد اقتصادی هیچ موقع تمام نمی شود

پالیزدار، دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نهاد ریاست جمهوری گفت: بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی هیچ موقع تمام شدنی نیست.

به گزارش بازار، «کاظم پالیزدار» افزود: هیچ وقت نباید انتظار جامعه ای عاری از فساد داشت و اینکه فساد در درون یک جامعه بطور کامل ریشه کن و متوقف شود اما شدت و ضعف این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهارداشت: جامعه ایرانی دارای مبانی اصیل دینی و فرهنگی است این در خور و شان ایران اسلامی نیست که بخواهد میزان و حدود مفاسد اقتصادی آن بدین شکل باشد.

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نهاد ریاست جمهوری در پاسخ به سئوالی که پرسیده شد «چرا طی چند سال اخیر میزان مفاسد اقتصادی در جامعه نه تنها کم نشده بلکه در برخی موارد بیشتر هم شده است»، گفت: مبارزه با فساد از سال ۸۰ و با فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری در کشورجدی شد.

وی افزود: طی سال های گذشته تمامی اقدامات در بحث مبارزه با فساد در برخورد با مفسدان متمرکز بوده در حالی که برخورد با مفسد گام آخر مبارزه است.

پالیزدار تصریح کرد: تمامی تلاش ها باید معطوف به این باشد که بروز و ظهور فساد در جامعه کاهش یابد و به یک معنا فساد در کشور شکل نگیرد.

وی در ادامه افزایش آگاهی، روشنگری و شفافیت را از مولفه های اساسی پیشگیری و مبارزه با مفاسد اقتصادی برشمرد و گفت: شفافیت اقتصادی باعث سلامت اقتصادی و کاهش فساد می شود و عدم شفافیت سازوکارها، قوانین و رویه ها موجب افزایش فساد خواهد شد و مبارزه با فساد را دشوار می سازد.

وی با بیان اینکه موفقیت در مبارزه با فساد نیازمند مشارکت همگانی و بخش خصوصی است، افزود: دولت الکترونیک و مواردی از این قبیل نیز زمینه های بروز فساد را در جامعه به شدت کاهش می دهد که باید از این ظرفیت ها به احسن وجه استفاده کرد.

کد خبر: ۶۳٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha