۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
واریز بیمه بیکاری برای ۹۱ هزار جامانده
مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی خبر داد

واریز بیمه بیکاری برای ۹۱ هزار جامانده

شکوری، مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: با رفع نقایص اطلاعات متقاضیان جامانده، لیست افراد به بانک مرکزی ارائه شده است و به زودی پرداخت ها آغاز می شود.

به گزارش بازار، مهدی شکوری، مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: مبلغی که قرار است برای پرداخت مقرری ایام کرونا برای افراد جامانده که حدود ۹۱ هزار نفر بودند در دو فهرست جداگانه برای سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است و تخصیص منابع صورت گرفته و برای پرداخت به بانک مرکزی و خزانه ارسال شده است.

او گفت: عامل جاماندن از بیمه بیکاری ضعف همکاری خود مشمولان بود که برخی از آن‌ها با دادن شماره حساب اشتباه، دادن شمار حساب خانواده و یا شماره تلفن همراهی که به نام خودشان نبود که در نتیجه پیامکی برای آن‌ها ارسال نشد.

شکوری گفت: قانون بیمه بیکاری یکی از حمایت‌های سازمان تامین اجتماعی برای افرادی است که بدون میل و اراده خود بیکار شده اند و به مدت ۳۳ سال است در کشور اجرا می‌شود.

او گفت: مشمولان این قانون افرادی هستند که رابطه مزد بگیری با کار فرمایان دارند و کارفرمایان ماهانه ۳ درصد بیمه بیکاری آنان را پرداخت می‌کنند.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: منابع مالی این صندوق توسط کارفرمایان تامین می‌شود و بیمه شدگان و دولت هیچ نقشی در تامین منابع مالی آن ندارند و قانون حمایت از افراد کوتاه مدت است.

شکوری گفت: سازمان تامین اجتماعی موظف است در صورتی که فردی به طور ناخواسته بیکار می‌شود، حق بیمه بیکاری او را بر اساس تشخیص و معرفی وزارت کار پرداخت نماید.

او گفت: طبق این قانون در حال حاضر افراد مجرد واجد شرایط از ۶ ماه تا ۳۶ ماه و افراد متاهل از ۱۲ ماه تا ۵۰ ماه می‌توانند از حق بیمه بیکاری برخودار باشند.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: موضوع کرونا جهانی است و مختص یک کشور نیست و در این مرحله، چون پرداخت ۳ درصدی کارفرمایان جوابگوی افراد مشمول با تعداد بالا نمی‌شود، حاکمیت و دولت‌ها منابع مالی صندوق را تامین می‌کنند.

شکوری گفت: با حمایت‌های دولت در ۳ ماه اول شیوع کرونا، تعداد متقاضیان دریافت بیمه بیکاری به ۷۵۰ هزار نفر رسید که با توجه به اینکه از ۱۴ میلیون بیمه شده اصلی، ۷ میلیون مشمول قانون کار هستند و ۳ درصدهایی که از ۷ میلیون گرفته می‌شود جوابگوی این تعداد نمی‌شد که دولت از منابع صندوق توسعه ملی بخشی از هزینه‌ها را تامین کرد.

علاالدین ازوجی، مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت کار دیگر میهمان برنامه نیز در گفتگویی اینترنتی گفت: منابع تسهیلات جدید کرونایی همان منابع قبلی با رویکردی متفاوت است که قبلا در ستاد ملی کرونا نزدیک به ۲۳ هزار میلیارد تومان از منابع بانک‌ها پیش بینی و در اختیار کسب و کارهای آسیب دیده قرار گرفته بود که بخش اصلی آن بین بنگاه‌های اقتصادی توزیع شد و از آبان ماه رویکرد تغییر کرد و از حالت عمومی و متعارف به بنگاه محوری تغییر پیدا کرد و در اختیار حوزه‌های حمل و نقل، گردشگری، فرهنگ و هنر و ورزش با مبلغ مشخص قرار گرفت.

کد خبر: ۶۳٬۶۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha