۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
تراکتورهای هوشمند فرگوسن به بازار می آید | ماشینی با نمایشگر مدرن لمسی
معرفی مدرنترین ادوات کشاورزی در سال آینده

تراکتورهای هوشمند فرگوسن به بازار می آید | ماشینی با نمایشگر مدرن لمسی

کمپانی صنایع سنگین فرگوسن ازرونمایی محصول جدید خود خبر داد؛ تراکتور MS ۵S چند منظوره مبتنی بر فناوری های هوشمند است و ازیک پنل مرکزی به عنوان پایگاه کنترل عملکردها بهره می برد. این تراکتور اوایل سال میلادی آینده به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از سایت « Farmers Guardian»، واژه فرگوسن به یکی از مولفه های مهم الفبای کشاورزی در سراسر دنیا  تبدیل شده است. کمپانی فرگوسن که در سال ۱۹۸۵ تاسیس گردید و یکی از شرکت های صنایع سنگین آمریکایی مستقر در جورجیای محسوب می شود که در زمینه طراحی و ساخت ماشین‌آلات کشاورزی و ارائه خدمات مهندسی کشاورزی ید طولانی دارد. در حال حاضر، این کمپانی بزرگ ادوات کشاورزی  خود را در یک شبکه فروش مشترک، به بیش از ۵۰ هزار نمایندگی در ۱۴۰ کشور جهان صادر می کند و در کنار این بازار گسترده، کسب موفقیت های بیشماری را در کارنامه خود جایی داده است. مسی فرگوسن فراز و فرودهای بسیاری را در طول حیات خود پشت سر گذاشته است و اکنون، انواع تراکتور، ماشین‌های برداشت، ادوات دنباله‌ بند، ماشین‌های باغبانی و شهری و انواعی از ادوات دیگر را در سراسر عرضه می‌کند.

یکی از مهم ترین محصولات مسی فرگوسن، نسل تراکتورهای قدرتمند چند منظوره  است که دارای شبکه گسترده توزیع در سراسر جهان می باشد؛ مسی فرگوسن در محصولات امسال خود پا را فراتر گذاشته است و  با تلفیق دانش روز و فناوری های مدرن، نسل جدیدی از تراکتورهای هوشمند را معرفی کرده است که مبتنی بر انواع تکنولوژی های مدرن و IOT است. سری جدید MF ۵S که برای استفاده در مزارع مختلف طراحی شده است شامل پنج مدل MF ۵S.۱۰۵، MF ۵S.۱۱۵، MF ۵S.۱۲۵، MF ۵S.۱۳۵ و MF ۵S.۱۴۵ است که از ۱۰۵ اسب بخار تا ۱۴۵ اسب بخار قدرت دارند. هر کدام به موتورهای چهار سیلندر ۴.۴ لیتری St V V AGCO Power مجهز شده اند و در سه گزینه مختلف؛ عملکرد های ضروری، کارآمدی و  اختصاصی بودن ارائه شده اند. لازم به ذکر است که تراکتور جدید فرگوسن جز اولین محصولاتی است که از نمایه های هوشمند برای کنترل بیش از هشتاد درصد عملکردها استفاده می کند و دارای درصد خطای بسیار پایینی است.

جدیدترین فناوری کشاورزی هوشمند در سری ۵S شامل ویژگیهای زراعتی با دقت عمل بالا و عملکرد آسان می باشند که از آن جمله می توان به  دورسنجی MF Connect، فرمان خودکار MF Guide، بخش کنترل  MF و کنترل سرعت MF اشاره کرد. این مدل انحصاری با تجهیزات دیگری همانند؛ هیدرولیک ۱۱۰ لیتر در دقیقه با حداکثر هشت دریچه قرقره برقی، جوی استیک هیدرولیکی، کنترل Multipad، انتقال AutoDrive، سیستم تهویه هوای خودکار داخل کابین ، سیستم تعلیق کابین، صندلی معلق در هوای Superluxe و ۵ مانیتور لمسی برای نمایش دادن داده ها، برتر بودن  خود را نسبت به سایر مدلهای موجود در بازار بیشتر به رخ می کشاند. در مدل فرگوسن جدید به جای  Multipad از  کنترل دنده اهرم T با آپشن جوی استیک هیدرولیکی و  Speedmatching در  Dyna-۴ بهره گرفته است و دارای یک پمپ هیدرولیک ۵۸ لیتر در دقیقه ای و  دو سوپاپ قرقره مکانیکی عقب است.

نمایشگر هوشمند لمسی
مهم ترین بخش  این تراکتور که با فناوری ها هوشمند مجهز شده است و پنل  Datatronic ۵  نام دارد که همانند مرکز کنترل  و اتاق فرمان عمل می کند و شامل یک صفحه نمایش لمسی و چندین کلید دیگر برای انجام امور و کنترل تمامی عملکردها می باشد. Datatronic ۵ نمایه ای  بصری از عملکرد خارجی تراکتور  را ارائه می دهد، این بخش همانند یک ایستگاه اطلاعاتی  عمل می کند که همراه یک صفحه لمسی سازگار با ISOBUS تمام عملکردهای تراکتور را کنترل کرده و هرگونه اجرای سازگار با ISOBUS را  پیگیری می نماید. تمام عناصر موجود در مجموعه MF Technologies و Smart Farming Suite از طریق ایستگاه داده ای  Datatronic ۵ اجرا می شوند که  شامل فرمان اتوماتیک،   کنترل بخش MF، کنترل سرعت تراکتور، کنترل دما، حسگرهای حرکتی بر روی زمین های پر دست انداز و ۳۶  عملکرد دیگر است.

یکی از پرکاربردترین بخشهای این پنل کنترلی، بهره گیری از فناری  دورسنجی MF Connect است که به عنوان یک آپشن برای تمامی سریهای  MF ۵S انتخاب شده است. این فناوری از طریق اتصال به GPS  و سایر شبکه های اینترنتی، امکان کنترل تمامی قسمت های مختلف تراکتور را برای راننده فراهم می آرد. آپشن کنترل از راه دور بخش هایی همانند موقعیت اکنون وسیله در زمین زراعتی، مقدار  مسیر طی شده، مساحت باقی مانده و طیف وسیعی از اطلاعات عملکردی را نشان می دهد. این نمایه پرکاربرد، به رانندگان کمک می کند تا درک کاملی از چگونگی فرایند زراعتی خود بدست بیاورند.

گفتنی است،  Datatronic ۵ از  نرم افزار MF TaskDoc برای تمامی عملکردهای تراکتور استفاده می کند؛ این نرم افزار اطلاعات تکمیلی در مورد استفاده از سوخت ورود به سیستم، گزارش فعالیت های روزانه، ثبت دقیق اطلاعات ورودی به هر هکتار را را به نمایش می گذارد برای تسهیل بیشتر ارزیابی فرایند زراعتی، تمامی اطلاعات درج شده در پنل Datatronic ۵ از طریق  Agrirouter به نرم افزار مدیریت مزرعه کاربر یا Next Machinery Management انتقال داده می شود. در واقع اطلاعات در دو  پنل داخلی کابین تراکتور و پنل مدیریتی قابل رویت و ارزیابی می باشد.

کد خبر: ۶۳٬۶۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha