۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
ظرفیت اراضی کشاورزی آذربایجان ‌شرقی حفظ شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

ظرفیت اراضی کشاورزی آذربایجان ‌شرقی حفظ شود

تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ظرفیت اراضی کشاورزی آذربایجان ‌شرقی باید حفظ شود، گفت: در اراضی باغی با تشخیص کمیسیون و تعیین محدوده مشخص امکان ایجاد خانه کارگری و خانه باغ و نه ویلا باغ امکان پذیر است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در میزگرد بررسی راه های اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها در آذربایجان شرقی اظهار داشت: تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی به دامداری، گلخانه و واحدهای صنعتی کشاورزی که در جهت افزایش رونق اقتصادی و کشاورزی صورت بگیرد، پس از تایید کمیسیون تغییر کاربری کشاورزی بلامانع است.

وی گفت: تامین امنیت غذایی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی بوده که باید غذای کامل و سالم در اختیار مردم قرار دهد و هر روز بر جمعیت کشور افزوده می شود و به تبع آن نیازهای غذایی نیز در حال افزایش است، بنابراین ضروری است که ظرفیت اراضی کشاورزی حفظ و برای تامین امنیت‌غذایی افزایش پیدا کند.

وی در مورد اراضی خارج از شهرها گفت: این زمین ها جز اراضی کشاورزی بوده و به صورت مراتع یا زیر کشت هستند که می تواند زراعی یا باغبانی باشد.

وی افزود: طبق ماده ۱۰ قانون تغییر اراضی کشاورزی علاوه بر احداث ساختمان و دیوار کشی، اگر در این اراضی تغییراتی ایجاد شود که باعث از بین رفتن خاک، محصول و شرایط تولید محصول کشاورزی شود، به عنوان تغییر اراضی محسوب می شود.

وی به تغییر کاربری زراعی به باغی اشاره کرد و گفت: این تغییر جز تغییر اراضی کشاورزی محسوب نمی شود چرا که فقط روش تولید و نوع محصول تغییر کرده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در ارتباط با کاربری اراضی دامداری ها، گلخانه ها و صنایع فرآوری محصولات کشاورزی گفت: این موارد شامل تبصره ۴ قانون بوده و در جهت بهینه کردن و افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی بوده و با اختیار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، پس از تشکیل پرونده و بررسی مجوز صادر می شود.

وی تاکید کرد: در برخی موارد برای تغییر کاربری، طبق ماده یک تبصره یک، کمیسیونی تشکیل می شود که اعضای آن کارشناسان ادارات و سازمانهای مختلف و مرتبط به اراضی کشاورزی و صنعتی هستند که به ریاست جهاد کشاورزی برگزار می شود و بعد از بررسی های فنی و کارشناسی شده امکان تغییر یا عدم تغییر کاربری ابلاغ می شود.

کد خبر: ۶۳٬۶۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha