۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
محققان ایرانی توان تولید واکسن کرونا را دارند
دکترای تخصصی بیوشیمی:

محققان ایرانی توان تولید واکسن کرونا را دارند

همدان - خدادادی؛ دکترای تخصصی بیوشیمی بابیان اینکه دانش تولید واکسن در کشور وجود دارد، گفت: محققان ایرانی توان تولید واکسن کرونا را دارند.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از واکسن آنلاین؛ شیوع ویروس کرونا در کشور ایران در آستانه ۱۱ ماهه شدن است و در این روزها همه چشم انتظار تولید واکسن کرونا و نجات از وضعیت فعلی هستند.

در حال حاضر به گفته مسئولان تمام مسیرهای تهیه واکسن کرونا از جمله تولید داخلی و خرید آن از خارج از کشور با جدیت در حال دنبال شدن است اما در این میان سئوالی که مطرح است اینکه آیا واکسن ایرانی کرونا می تواند در این عرصه، ناجی بشریت باشد؟

رسیدن به پاسخ این سئوال ما را بر آن داشت تا گفتگویی با ایرج خدادادی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان که دارای دکترای تخصصی بیوشیمی ترتیب دهیم که در ادامه آن را می خوانید:

ساخت واکسن نیاز به تکنولوژی و دانش فنی بالایی دارد و در هر شهر و استانی قابلیت انجام و ورود به این مبحث وجود ندارد

ایرج خدادادی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص ورود محققین ایرانی به ساخت واکسن کرونا، مطرح کرد: ساخت واکسن نیاز به تکنولوژی و دانش فنی بالایی دارد و در هر شهر و استانی قابلیت انجام و ورود به این مبحث وجود ندارد اما محققان ما توان تولید واکسن کرونا دارند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان  با بیان این که هم اکنون موسسات تحقیقاتی متعددی در کشور وجود دارد که امکان ورود به بحث ساخت واکسن کرونا را دارند، عنوان کرد: این موسسات می توانند محصولی تولید کنند که اثربخشی مورد تاییدی داشته باشد، کما اینکه شاهدیم از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا برخی از دانشگاه های ایران به بحث ساخت واکسن ورود پیدا کردند.

وی با بیان اینکه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و انستیتو پاستور از مجموعه هایی هستند که بخش عمده ای از واکسن های مورد نیاز کشور را تولید می کنند، گفت: دانش تولید واکسن در کشور وجود دارد ضمن اینکه تاکنون واکسن های متعددی برایبیماری های مختلف در داخل کشور ساخته شده و در حال استفاده از آنها هستیم.

واکسن ایرانی کرونا در مراحل آزمایش انسانی است
این دکترای تخصصی بیوشیمی با اشاره به این موضوع عنوان کرد: در حال حاضر واکسن ایرانی کرونا در مراحل آزمایش انسانی است و پس از این آزمایش ها می توان گفت واکسن کرونای ایرانی اثربخشی لازم را دارا است یا خیر.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: امیدواریم واکسن تولیدی کشور ایران اثربخشی مورد تاییدی داشته باشد و این اتفاق خوشایند رخ دهد.

خدادادی در ادامه صحبت های خود به واکسن های وارداتی و خریداری شده از کشورهای دیگر نیز اشاره کرد و افزود: در این خصوص شاهدیم که مسئولان بحث هایی را مطرح کرده اند اما تا زمانی که واکسن ها خریداری نشود و وارد کشورمان نشود، عنوان نخواهد شد که قرار است واکسن ها را از کدام کشور خریداری کنیم چراکه احتمال دارد با تحریم های خارجی جلوی ورود واکسن های کرونا به کشورمان گرفته شود.

کد خبر: ۶۳٬۶۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha