۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
سهم ایران از واردات روسیه تنها ۰.۲۶ درصد است
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و روسیه:

سهم ایران از واردات روسیه تنها ۰.۲۶ درصد است

جلالی فر، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و روسیه گفت: طبق آمار ۲۰۱۹ روسیه ۲۴۳ میلیارد دلار از کل کشورهای جهان واردات داشته که متاسفانه ۲۶ صدم درصد واردات روسیه سهم ایران بوده است.

به گزارش بازار، سید جلیل جلالی فر ضمن اشاره به مبادلات تجاری ایران با روسیه و اهمیت آن در توسعه عملکرد صادرات کشور افزود: ایران دارای سوابق تاریخی تجاری با روسیه است.

وی اظهارداشت: خوشبختانه در سیاست های اقتصاد مقاومتی بصورت حکیمانه تاکید به توسعه پیوندهای اقتصادی با کشورهای همسایه شده که سالانه چیزی حدود ۱۱۰۰ میلیارد دلار واردات دارند.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و روسیه گفت: طبق آمار ۲۰۱۹ روسیه ۲۴۳ میلیارد دلار از کل کشورهای جهان واردات داشته که متاسفانه ۲۶ صدم واردات روسیه سهم ایران بوده است.

وی افزود: این در حالیکه ایران می تواند سهم بسیار بیشتری در بازار روسیه داشته باشد.

جلالی فرد اظهارداشت: تحریم های اقتصادی آمریکا امروز به ظاهر آسیب های زیادی به کشور وارد کرده اما اعتقاد بر اینکه اگر بخواهد یک عزم و اراده ملی از دو جهت هم اتکا به اقتصاد داخلی و هم یک تجمیع توانمندی ها، ذخایر، ظرفیت های اقتصادی و همچنین مدیریت و منابع انسانی در کشور ایجاد شود به راحتی می توان از سد تحریم ها عبور کرد.

وی تاکید کرد: اگر دولت در راستای ماده سه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی کند و تصمیم سازی های درستی برای تقویت ظرفیت استان های مرزی انجام دهد در آن صورت قادر خواهیم بود یک شبکه بسیار قوی مدیریتی ایجاد و در عین حال با تعاملات اجتماعی و تاریخی هر استان مرزی با کشور همسایه به یقین می توان توسعه عملکرد صادراتی کشور را به یک نقطه مطلوب و مورد نظر رساند که دیگر نیازی به صادرات نفت نباشد.

کد خبر: ۶۳٬۵۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha