۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
نیازمند اعتبار برای نوسازی ماشین آلات راهداری گلستان هستیم
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان:

نیازمند اعتبار برای نوسازی ماشین آلات راهداری گلستان هستیم

گرگان- میقانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: متوسط عمر ماشین‌های ما ۲۷ سال است که بااین‌همه فشار و استهلاک‌ نیازمند توجه بیشتر از منابع ملی و استانی برای نوسازی است.

مهدی میقانی در گفتگو با خبرنگار بازار از فعالیت ۱۶۰ دستگاه ماشین‌آلات در برف‌روبی جاده‌های گلستان طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد و اظهار کرد: بارش برف باعث مسدود شدن جاده‌های کوهستانی استان و لغزندگی سایر مسیرها شده بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان افزود: ماشین‌آلات ما در ۲۳ پایگاه ثابت و فصلی و با همکاری ۳۰۰ نفر از کارکنان راهداری در کل شهرستان‌ها درگیر بازگشایی مسیرها بودند.

وی درباره مسیرهای مسدود شده به علت برف هم گفت: ساعت ۹ روز شنبه خوش ییلاق و ساعاتی بعد هم محور توسکستان هم باز شد و هم‌اکنون در همه محورها تردد انجام می‌شود است ولی تمهیدهای لازم مثل زنجیر چرخ ضروری است.

میقانی در محور النگ هم توضیح داد: این مسیر در سامانه حتی مردادماه هم مسدود است باید نواقص آن رفع شود ولی ترددهای محلی انجام می‌شود.

وی بابیان این‌که حجم برف بالابود و کولاک شدید را شاهد بودیم، ادامه داد: حتی بعد از برف‌روبی به دلیل کولاک شدید امکان تردد میسر نبود.

میقانی تصریح کرد: روز جمعه محور توسکستان در اقدامی قابل‌تقدیر با همکاری پلیس‌راه و مدیریت بحران مسدود شد زیرا همه ما شهروندان بعد از فشارهای کرونا دوست داریم به دل طبیعت بزنیم اما در فصل سرما گرفتاری هایی ایجاد می‌کنیم؛ مانند سال گذشته حدود ۶۰۰ ماشین گرفتار شدند ولی با این اقدام اتفاق پارسال رخ نداد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان درباره عمر ماشین‌آلات راهداری هم گفت: احساس می‌کنیم باید تجهیزات ما بیشتر تقویت شود زیرا ماشین خرابی و فرسودگی دارد.

وی افزود: متوسط عمر ماشین‌های ما ۲۷ سال است که بااین‌همه فشار و استهلاک‌ها نیازمند توجه بیشتر از منابع ملی و استانی است.

میقانی همچنین از خرید دو لودر طی دو ماه گذشته خبر داد و گفت: متأسفانه در بودجه سال جاری اعتباری برای این مسئله دیده نشده و خواسته اصلی و مستمر ما ردیف بودجه برای نوسازی ماشین‌آلات است؛ حتی پیشنهاد کردیم از منابع سیل هم عددی دیده شود.

کد خبر: ۶۳٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha