۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
آیا بیماری عجیب در هند از کرونا خطرناک‌تر است؟
ایل جورناله بررسی کرد

آیا بیماری عجیب در هند از کرونا خطرناک‌تر است؟

در میان مبارزه جهان با بیماری کووید ۱۹ بیماری ناشناخته دیگری در هند شیوع نموده که لرزه به اندام جهان انداخته است.

َبازار؛ گروه بین الملل: سایت خبری ایل جورناله اخیرا مقاله ای با قلم «مائورو ایندلیکاتو» و «سوفیا دینولفو» با عنوان «ناخوشی های عجیب در هند» منتشر کرده است که در ادامه می خوانیم.

اکنون جهان در حال مبارزه با ویروس کرونا است و در این راه در جست و جوی راهبردهای دفاعی جدید است با این امید که شتاب برای دستیابی به واکسن بتواند شیب سرایت را کاهش دهد.

در این میان زنگ خطر جدیدی در هند به صدا درآمد، کشوری که در آن فقط در یک آخر هفته صدها نفر با علائم شدید و مشترک که البته در مقایسه با کرونا متفاوت بود در بیمارستان ها بستری شدند. در این رابطه لرزه بر اندام جهان افتاد زیرا نگران بروز یک پاندمی جدید است.

علائم این بیماری حالت تهوع، استفراغ، حملات صرعی در حد بیهوشی می باشد. اینها علائمی است که ۶۰۰ نفر را در اولین آخر هفتۀ ماه دسامبر در هند درگیر کرده است. فوری زنگ خطر یک بیماری ناشناخته که به سرعت در حال شیوع است به صدا در آمد.

جدای از علائم، آنچه در آزمایش خون افراد بیمار مشخص شد وجود نیکل و سرب در آنها بود. همان نیکلی که دانشمندان در نمونه های شیری که در مناطقی که این موارد در آنها مشاهده شده بود، پیدا کردند. خوشبختانه صحبت از یک ویروس نیست و بیماران در این میان بهبود یافته و به منازلشان برگشتند.

ماسیمو کلمنتی، ویروس شناس در رابطه با وضعیت کنونی هند گفت: «چند صد مورد بیماری عارض به ویژه کودکان شد که از ویژگی های بارز آن سوزش چشمان، استفراغ، بیهوشی و تشنج است که موجبات نگرانی را فراهم آورده است. لیکن نباید پای یک ویروس جدید در میان باشد».

اما چگونه می توان از این موضوع اطمینان یافت. زمانی که در مقابل یک بیماری جدید قرار می گیریم روش هایی برای شناسایی عامل بیماری زا وجود دارد. کلمنتی گفت که این ویروس جدید می تواند در کشت های سلولی ایزوله شود یا با تکنیک های مولکولی آشکار گردند. یعنی با پیدا کردن DNA یا RNA.

البته این موضوع نیز بعید نیست که ویروس های جدید برای انسان می توانند در شرایط همه گیری ویژه انتقال یابند. البته باید گفت که اوضاع در این کشور آسیایی کم خطرتر از آن چیزی است که پیش بینی شده بود. هند در مدیریت بحران کرونا فعالانه وارد عمل شد اگرچه با مشکلاتی نیز روبرو بوده است.

کد خبر: ۶۳٬۴۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha