۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
احتکار و گرانی در بازار ماسک اردبیل/ پلمب داروخانه‌های متخلف با دستور قضایی

احتکار و گرانی در بازار ماسک اردبیل/ پلمب داروخانه‌های متخلف با دستور قضایی

اردبیل - ورود بیماری کرونا به کشور، باعث رونق گرفتن بازار خریدوفروش ماسک شده و تهیه آن به یکی از دغدغه‌های شهروندان اردبیلی تبدیل‌شده است.

بازار- مصطفی محمدی: این روزها با ورود بیماری کرونا به کشور، شهروندان در تلاش هستند تا با رعایت موازین بهداشتی، از شر میهمان ناخوانده چینی در امان بمانند. میهمانی که این روزها باعث رونق گرفتن بازار خریدوفروش ماسک شده و تهیه آن به یکی از دغدغه‌های شهروندان اردبیلی تبدیل‌شده است.

البته در این میان کمبود ماسک در اردبیل به دغدغه‌ای مهم‌تر از گرانی آن بدل شده است.

هرچند در همین رابطه سید حسین صفوی مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی بابیان اینکه قیمت عرضه ماسک‌ها به تمام واحدهای تولید، اعلام‌شده و نظارت‌های لازم بر تمام مراحل تولید تا عرضه انجام می‌شود از عدم کمبود درزمینهٔ تأمین ماسک در کشور خبر داده بود.

وی بابیان اینکه مردم هیچ‌گونه نگرانی برای تأمین ماسک نداشته باشند، اظهار کرد: بهتر است تنها افرادی که در معرض افراد مبتلا هستند، از ماسک استفاده کنند.

مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، گفت: ۱۵ تولیدکننده ماسک در کشور، روزانه یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار عدد ماسک تولید می‌کنند که پاسخگوی نیاز کشور است.

اظهارنظری که حداقل این روزها، برای استان اردبیل قابل‌درک نیست و مردم در تهیه ماسک در مضیقه هستند.

البته در این میان گران‌فروشی و احتکار نیز از عمده دلایل کمبود ماسک در اردبیل است؛ بطوریکه در روزهای گذشته ناصر عتباتی رئیس‌کل دادگستری استان از پلمب شدن دو واحد داروخانه به علت گران‌فروشی خبر داد.

عتباتی، با تأکید بر برخورد قانونی وجدی با هرگونه تخلف و گران‌فروشی، از شهروندان خواسته تا تخلفات در حوزه سلامت را سریعاً به مراجع نظارتی گزارش کنند.

وی بابیان اینکه به دنبال شکایات مردم مبنی بر گران‌فروشی، دو واحد داروخانه‌ در اردبیل پلمپ شده است گفت: در موضوع حقوق عامه و سلامت مردم بسیار حساسیم و از هیچ تخلفی عبور نخواهیم کرد.

در همین خصوص دکتر امینی یکی از داروخانه‌داران اردبیلی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به شرایط خاصی که برای کشور و استان پیش‌آمده، از شهروندان خواست تا در موضوع نیاز به ماسک، شرایط را مدیریت کنند و از ایجاد استرس و جو روانی اضافه، اجتناب کنند.

وی افزود: هرچند داروخانه‌داران باید حواسشان به موضوع و رعایت انصاف و رفع نیازهای شهروندان باشد، اما در این میان شهروندان هم می‌توانند به ما کمک کنند و از ایجاد جو روانی اضافی‌تر جلوگیری کنند.


امینی ادامه داد: نیاز به ماسک برای افرادی که دچار این بیماری شده‌اند و یا افرادی که در معرض بیماری قرار دارند، ضروری است و بر این اساس مردم ما می‌توانند شرایط را مدیریت کنند و اجازه دهند که برحسب نیازهایی که به‌طورجدی احساس می‌شود، ماسک‌ها در شهر توزیع شوند.

درهرحال با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و مشاهده موارد مشکوک از این ویروس در استان اردبیل، انتظار می‌رود همه‌کسانی که به‌نوعی دستی در تهیه و توزیع اقلام موردنیاز برای پیشگیری و مقابله با این بیماری دارند، رعایت انصاف کرده و خطر ابتلا به بیماری و از بین رفتن جان انسان‌ها را، بهانه‌ای برای  کسب درآمد بیشتر نکنند.

کد خبر: ۶٬۳۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha