۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
درآمد حاصل از حمل بار توسط ناوگان ریلی شمالغرب ۵ برابر شد
مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب:

درآمد حاصل از حمل بار توسط ناوگان ریلی شمالغرب ۵ برابر شد

زنجان- خدایی، مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب،با بیان اینکه از اسفند سال گذشته تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار تن بار کنسانتره از ایستگاه سلطانیه به طبس بارگیری شده است، گفت: درآمد حاصل از حمل بار توسط ناوگان ریلی شمالغرب پنج برابر شده است.

علی خدایی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه جا به جایی مسافر توسط ناوگان ریلی شمالغرب طی ۹ ماه امسال کاهش یافته است، گفت: تهدید کرونا باعث شد تا بخش باری ناوگان ریلی شمالغرب فعال شود. 

وی اظهار کرد: در حال حاضر اداره کل راه آهن شمالغرب در بخش باری از مراکز مهم بارگیری شبکه ریلی تعیین شده است. 

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب،با بیان اینکه ایستگاه بناب به عنوان ایستگاه باز بین المللی معرفی شده است، گفت: مقرر شده تمام خدمات گمرکی از ایستگاه بناب ارائه شود. 

خدایی با بیان اینکه اصل بارگیری در ایستگاه سلطانیه متمرکز شده است، افزود: از اسفند سال گذشته تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار تن بار کنسانتره از ایستگاه سلطانیه به طبس بارگیری شده است. 

وی ابراز داشت: راه آهن  زنجان مرکزیت حمل کنسانتره شمالغرب کشور شده و از استان‌های کردستان و همدان کنسانتره به استان حمل شده و از طریق ناوگان ریلی شمالغرب به سنگان طبس و خراسان رضوی حمل می شود. 

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب،با بیان اینکه حمل بار از ناوگان ریلی شمالغرب کشور افزایش یافته است، تصریح کرد: حمل بار از طریق ناوگان ریلی شمالغرب در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج برابر درآمد زایی به دنبال داشته است. 

خدایی گفت: قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی استان‌هایی هستند که در حوزه استحفاظی راه‌آهن شمال غرب اقدام به جابه‌جایی مسافر و بار می کنند.

کد خبر: ۶۳٬۴۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha