۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱
وزارت خارجه به صورت جدی پیگیر بازگرداندن پول های بلوکه ایران از سئول باشد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

وزارت خارجه به صورت جدی پیگیر بازگرداندن پول های بلوکه ایران از سئول باشد

مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کره‌ای‌ها نباید فرصت سوزی کنند و باید هرچه سریعتر پول‌های بلوکه شده کشورمان را پرداخت کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، فداحسین مالکی، به پول‌های بلوکه شده کشورمان در کره جنوبی اشاره کرد و گفت: کره جنوبی اعلام کرده بود که پول‌های بلوکه شده کشورمان را پرداخت خواهد کرد و تاکنون صحبتی در خصوص عدم واریز این پول‌ها نداشته‌اند.

 نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: ضمن اینکه کره‌ای‌ها با این اقدام خود در حال فرصت سوزی هستند در حالی که ما بایستی زمان را مدیریت و برای این‌ها مهلت تعیین کنیم که پول‌های کشورمان را پرداخت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به تحریم کالاهای کره‌ای اشاره و تاکید کرد: جمعی از نمایندگان مجلس نظرشان بر این بوده که اگر پول ایران را پرداخت نکنند درباره واردات محصولات کره جنوبی تجدید نظر داشته باشیم.

 وی افزود: اگر تحریم کالاهای کره‌ای از سوی کشورمان صورت بگیرد این اتفاق برای کره جنوبی مشکل ساز خواهد بود؛ چرا که حجم مبادلات تجاری با جمهوری اسلامی ایران بسیار زیاد است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دستگاه دیپلماسی باید بازگشت پول‌های بلوکه شده کشورمان از کره جنوبی را با جدیت پیگیری کند تا هرچه سریعتر این مهم اتفاق بیفتد.

کد خبر: ۶۳٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha